لبنان، تاکید بر انسجام گروه های سیاسی و تشکیل کابینه در اسرع وقت

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس کمیسیون مالی مجلس لبنان ضمن تاکید بر تشکیل سریع کابینه، خواستار همدلی و انسجام بیشتر میان گروه های سیاسی این کشور شد.

لبنان، تاکید بر انسجام گروه های سیاسی و تشکیل کابینه در اسرع وقت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از النشره لبنان، ابراهم کنعان رئیس کمیسیون مالی و بودجه مجلس لبنان گفت: هیچ گروهی در لبنان جدای از دیگری نیست به ویژه اینکه در اوضاع کنونی که در آن به سر می بریم.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی اضافه کرد: آیا ممکن است که لبنان را بدون حداقل تفاهم و رایزنی نجات دهیم؟ تشکیل کابینه فرایند عادی سیاسی نیست زیرا ما در شرایط استثنایی هستیم. شرایط کنونی ایجاب می کند که فرایند تشکیل کابینه فعال شود و به نتایج مورد دلخواه برسد.

کنعان بیان نمود: انسجام داخلی مانع دخالت و تاثیر خارجی در اوضاع لبنان می شود هر چند که وقایع نشان دهنده تاثیر لبنان از تحولات منطقه است.

یادآور می شود که روز پنجشنبه 22 اکتبر 2020، میشل عون، رئیس جمهور لبنان، پس از دیدار و رایزنی با جریان های مختلف مجلس، سعد حریری را مأمور تشکیل کابینه جدید لبنان کرد. با این تصمیم، وظیفه بسیار دشواری به حریری محول شده است. این سیاستمدار 50 ساله که از سال 2016 رئیس دولت لبنان بود، در ژانویه 2020 زیر فشار افکار عمومی و اعتراضات سراسری علیه فساد و ناکارامدی، از مقام خود کناره گرفت.

حسان دیاب، جانشین حریری، ماه اوت همین سال و پس از انفجار بندر بیروت، استعفا کرد. سپس مصطفی ادیب، سفیر سابق لبنان در آلمان مأمور تشکیل کابینه شد؛ اما او نیز چند هفته بعد به دلیل اختلافات و رقابت های درون جناحی، از وظیفه تشکیل دولت عذرخواست.

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 76457

به "لبنان، تاکید بر انسجام گروه های سیاسی و تشکیل کابینه در اسرع وقت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لبنان، تاکید بر انسجام گروه های سیاسی و تشکیل کابینه در اسرع وقت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید