لزوم جلوگیری از واردات محصولاتی که مشابه داخلی دارند

به گزارش مهسان بلاگ، استاندار گیلان گفت: سوبسیدهایی که دولت با هدف حمایت از عموم جامعه به واردات برنج اختصاص می دهد، تولیدکنندگان داخلی را با مشکل روبرو نموده است.

لزوم جلوگیری از واردات محصولاتی که مشابه داخلی دارند

به گزارش خبرنگاران، دکتر مصطفی سالاری در نشستی که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مجمع نمایندگان گیلان در استانداری برگزار گردید، گفت: داشتن مرز آبی و خاکی با کشورهای همسایه و بنادر فعال موقعیت ممتازی برای گیلان در زمینه واردات و صادرات ایجاد نموده اما همچون سایر استان های مرزی با مسائلی روبرو هستیم که امیدواریم با حمایت دولت برطرف گردد.

وی با اشاره به به مطرح بودن گیلان به عنوان قطب بزرگ فراوری برنج در کشور، اضافه نمود: یارانه هایی که دولت با هدف حمایت از عموم جامعه به واردات برنج اختصاص می دهد، فراورینمایندگان داخلی را با مشکل روبرو نموده است.

سالاری خواهان تجدید نظر دولت در سیاست های مربوط به واردات برنج شد و بیان کرد: سال گذشته قیمت برنج ایرانی 11 هزار تومان بود و سال جاری پیش بینی می شد که به 15 هزار تومان افزایش یابد اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد.

وی در ادامه به اختصاص 150 میلیارد تومان از سوی دولت برای خرید تضمینی چای اشاره نمود و گفت: این اقدام دولت قطعا تحولی جدی در فراوری چای داخلی ایجاد می نماید.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم همکاری بیشتر بانک ها در ارائه تسهیلات به واحدهای فراوریی تاکید نمود: در گیلان کوشش می کنیم سیاست های دولت را به خوبی اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه معتقدم با جوان گرایی بسیاری از مسائلی که در حوزه اجرا وجود دارد برطرف می گردد، توضیح داد: برای استفاده بیشتر از ظرفیت جوانان در صندلی های مدیریتی آمادگی کامل دارم و هزینه های این تصمیم را نیز متقبل می شوم.

وی ادامه داد: شفافیت همیشه برای من به عنوان یک اصل کاری مطرح بوده و در طول 5 سال سابقه مدیریتم هرگز وارد هیچ معامله ای نگردیده و هیچگونه سفارشی درباره شخصی نداشتم.

وی با ابراز خرسندی از انعکاس مسائل توسط نمایندگان مردم به دولت، گفت: تعصب و جدیت نمایندگان در پیگیری مسائل و مسائل، خدمت رسانی دولت به مردم را تسهیل می نماید.

سالاری تاکید نمود: با سلامت و صلابت پیگیر برطرف مسائل موجود هستیم بدون اینکه در مسائلی که مجاز نیستیم، ورود کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد با حمایت وزارت صنعت، مسائل واحدهای صنعتی بزرگ گیلان نظیر چوکا، چوب و کاغذ اسالم و کاشی خزر که دارای ظرفیت صادراتی بسیار بالایی هستند، برطرف گردد.

داداشی رئیس مجمع نمایندگان گیلان نیز در این نشست کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش را از مهمترین مسائل واحدهای فراوریی و صنعتی معرفی کرد و گفت: سود بالای تسهیلات بانکی برای این واحدها مشکل آفرین گردیده است.

وی خواهان ارائه تسهیلات کم بهره به واحدهای فراوریی شد و اضافه نمود: متاسفانه برخی بانک ها به مصوبات تمکین نمی نمایند.

داداشی همچنین بر لزوم جلوگیری از واردات آن دسته از محصولاتی که مشابه داخلی دارند، تاکید نمود.

اصلاح قانون مالیات بر ارزش اضافه نموده، الزام دستگاه های دولتی به استفاده از چای ایرانی، جلوگیری از واردات بی رویه برنج، افزایش تعرفه واردات چای و تسهیل ترخیص کالاها از گمرک از جمله مهمترین خواسته های نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی از وزیر صنعت، معدن و تجارت بود.

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 1399

به "لزوم جلوگیری از واردات محصولاتی که مشابه داخلی دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم جلوگیری از واردات محصولاتی که مشابه داخلی دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید