171 هکتار بافت تاریخی در همدان وجود دارد

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، ریحان سروش مقدم ظهر چهارشنبه در مراسم اختتامیه هشتمین اجلاس بین المللی سیاست گذاری رشد و توسعه شهری و حفاظت از بافت تاریخی در حوزه اوراسیا، اضافه نمود: مجموعه 171 هکتاری بافت تاریخی در شهر همدان متشکل از 26 مسجد، 9 امامزاده و سقاخانه، 10 باب حمام، 20 باب خانه تاریخی، هفت باب مدرسه، 10 باغ و عمارت، هفت آرامگاه و مقبره، پنج میدان، 11 مرکز محله، پنج کلیسا و کنیسه است.

171 هکتار بافت تاریخی در همدان وجود دارد

وی به مجموعه 44 هکتاری بافت بازار شهر همدان هم اشاره نمود و گفت: این بافت نیز شامل 28 سرا و کاروانسرا، پنج تیمچه و 27 راسته بازار است.

وی در ادامه تعداد آثار ملی ثبت شده همدان را 99 اثر اعلام کرد و اضافه نمود: این مجموعه ارزشمند در طول دوره های تاریخی مختلف قبل و بعد از اسلام شکل گرفته و یک سرمایه جهانی است که به همه بشریت تعلق دارد.

ریحان سروش مقدم، گفت: امیدواریم نتایج هشتمین اجلاس بین المللی سیاست گذاری رشد و توسعه شهری و حفاظت از بافت تاریخی در حوزه اوراسیا جوابگوی مسائل درون بافت های تاریخی شهر همدان باشد و به مدیریت شهری یاری کند.

وی در ادامه ایجاد پیوند منطقی بین منافع مردم و ساکنان بافت های تاریخی با مدیریت شهری، رسیدن به جدیدترین نتایج بین المللی در احیای بافت تاریخی، ایجاد جاذبه های جدید و نو توریستی و گردشگری برای استفاده از بافت تاریخی، جذب و جلب سرمایه گذار برای توسعه بافت تاریخی را از اهداف برگزاری هشتمین اجلاس اوراسیا دانست.

ریحان سروش مقدم ایجاد پیوند منطقی بین بافت تاریخی، بافت فرسوده و سکونت گاه های غیررسمی، بازآفرینی محلات قدیمی شهر، توسعه و رونق گردشگری با استفاده از ظرفیت موجود در بافت تاریخی و توسعه صنایع دستی را از دیگر اهداف این اجلاس برشمرد.

وی در سرانجام اضافه نمود: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان آمادگی خود را به منظور حمایت از پژوهش ها و مقالات در حوزه بافت تاریخی اعلام می نماید.

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 35798

به "171 هکتار بافت تاریخی در همدان وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "171 هکتار بافت تاریخی در همدان وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید