کنترل بیشترمرزهای ونزوئلا برای مقابله با کرونا

به گزارش مهسان بلاگ، همزمان با افزایش شمار مبتلایان به کرونا در ونزوئلا، تدابیر کنترل مرزهای این کشور با کلمبیا و برزیل تشدید شد.

کنترل بیشترمرزهای ونزوئلا برای مقابله با کرونا

به گزارش خبرگزاری رویترز از کاراکاس، خورخه رودریگز وزیر اطلاع رسانی ونزوئلا روز گذشته (سه شنبه) گفت که این کشور محدودیت های جدیدی را در چندین شهر مرزی خود را با کشورهای کلمبیا و برزیل اعمال کرده است.

مقامات ونزوئلا بازگشت مهاجران از برخی کشورها را عامل افزایش شمار مبتلایان به کرونا اعلام کرده اند.

رودریگز شرح داد که طی مقطع زمانی 24 ساعته 131 مورد جدید ابتلا به کرونا در ونزوئلا شناسایی شد که تا به امروز بیشترین مورد طی یک روز بوده است.

تا به امروز 749 نفر در سراسر ونزوئلا به کرونا مبتلا شده اند که فقط 10 فوتی داشته اما افزایش 131 نفری مبتلایان طی یک روز مقامات دولتی را نگران کرده است.

از جمله دیگر اقدامات دولت ونزوئلا در جلوگیری از افزایش شمار مبتلایان، در قرنطینه قرار دادن 14 روزه مهاجرانی است که به این کشور باز می گردند.

ونزوئلا نسبت به دیگر کشورهای آمریکای لاتین شمار مبتلایان اندکی داشته اما خطر افزایش شمار ابتلا به کرونا در این کشور وجود دارد به همین دلیل دولت کاراکاس به دنبال اتخاذ تدابیر ضدکرونایی شدیدتر است.

ونزوئلا در حالی مدت هاست با مسائل فراوانی دست وپنجه نرم می کند که شیوع کرونا نیز به چالش های این کشور افزوده است.

ونزوئلا در دو سال اخیر سخت ترین شرایط سیاسی و اقتصادی چند دهه گذشته خود را تجربه کرده است. این کشور که از زمان حضور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید با شدیدترین فشارها و تحریم های واشنگتن روبرو شده، در دو سال گذشته توانسته در برابر این فشارها مقاومت کند.

در ژانویه سال 2019 (دی 1397) خوان گوایدو رئیس مجمع ملی ونزوئلا با شروع دوباره دولت نیکلاس مادورو، صحت انتخابات ریاست جمهوری را زیرسوال برد و خود را به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا معرفی کرد، از آن زمان تا به امروز بحران سیاسی به بحران اقتصادی افزوده شده است.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان رااینجا بخوانید

tani-buy.ir: مجله تانی بای، مقالات اقتصادی و کسب و کار

bigkurosh.ir: مجله کوروش بزرگ، وبلاگ خبری، تاریخی و تحلیلی

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 50033

به "کنترل بیشترمرزهای ونزوئلا برای مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنترل بیشترمرزهای ونزوئلا برای مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید