روحانی: با مقاومت مردم شاهد شکست جنگ اقتصادی دشمن هستیم ، دولت سیزدهم با مشکل تأمین کالا های اساسی روبه رو نخواهد شد

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس جمهور گفت: دولت با برآورد واقع بینانه و انجام پیش بینی های لازم اجازه نخواهد داد دولت سیزدهم در آغاز فعالیت خود با مسئله ای در زمینه تأمین کالا های اساسی روبه رو شود.

روحانی: با مقاومت مردم شاهد شکست جنگ اقتصادی دشمن هستیم ، دولت سیزدهم با مشکل تأمین کالا های اساسی روبه رو نخواهد شد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، دویست و سی و هفتمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت روز سه شنبه به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، در ابتدای این جلسه سازمان برنامه و بودجه گزارشی از تأمین و پرداخت خرید تضمینی کالا های اساسی مردم ارائه کرد.

براساس این گزارش خرید گندم تولید داخلی، انجام و تا به امروز بیش از 90 درصد مطالبات گندم کاران پرداخت شده است و براساس برنامه ریزی های انجام گرفته مطالبات به جای مانده کشاورزان هم تا خاتمه ماه تسویه خواهد شد همچنین تلاش شده است علاوه بر تأمین کافی ذخایر، در راستا تأمین نیاز های آینده به گونه ای برنامه ریزی و اقدام گردد که در ادامه کار در دولت آینده هم هیچ گونه مسئله ای وجود نداشته باشد.

حسن روحانی گفت: عوارض اقتصادی ناشی از محدودیت های پاندمی کرونا موجب افزایش قیمت های جهانی در تمامی کالا ها به ویژه کالا های اساسی شده است و از سوی دیگر خشکسالی هم تولید برخی محصولات را کاهش داده است از این روی دولت با برآورد واقع بینانه، پیش بینی های لازم را انجام داده است و با وجود همه مسائل به ویژه دو مانع بزرگ کرونا و جنگ اقتصادی، اجازه نخواهد داد دولت سیزدهم در آغاز فعالیت خود با مسئله ای در زمینه تأمین کالا های اساسی روبه رو گردد.

همچنین در این جلسه پیرو مباحث مطرح شده درخصوص تأمین کالا های اساسی، بانک مرکزی گزارش مدیریت بهینه منابع ارزی و تأمین کالا های اساسی مورد نیاز را ارائه کرد.

روحانی با بیان اینکه با مقاومت مردم امروز شاهد طلیعه های امیدبخش شکست جنگ اقتصادی دشمن و لغو تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران هستیم، گفت: با آزادسازی منابع ارزی کشور که به ناحق و غیرقانونی در کشور های مختلف بلوکه شده است، ان شاءالله شاهد به ثمر نشستن مقاومت ملت ایران در برابر جنگ اقتصادی و اعتراف دشمن به ناکارآمدی تحریم ها خواهیم بود.

وی اضافه نمود: نحوه هزینه منابع ارزی آزادشده می بایست به گونه ای برنامه ریزی گردد که بر سرعت و سهولت جریان تأمین کالا های اساسی و مواد اولیه تولید داخلی کشور اضافه نموده گردد و مناسبات بانکی بین المللی در راستا رونق تولید کشور تقویت گردد.

رئیس جمهور همچنین استفاده از منابع ارزی برای تسریع واکسیناسیون عمومی چه از طریق تولید داخل و چه از طریق واردات واکسن را با توجه به اهمیت واکسیناسیون همه افراد جامعه در سریع ترین زمان ممکن مورد تأکید قرار داد.

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 90863

به "روحانی: با مقاومت مردم شاهد شکست جنگ اقتصادی دشمن هستیم ، دولت سیزدهم با مشکل تأمین کالا های اساسی روبه رو نخواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روحانی: با مقاومت مردم شاهد شکست جنگ اقتصادی دشمن هستیم ، دولت سیزدهم با مشکل تأمین کالا های اساسی روبه رو نخواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید