ثبت رکورد ابتلای روزانه بیش از 200 هزار نفر در فرانسه، کوتاه شدن قرنطینه در آلمان و اسپانیا برای جلوگیری از کمبود پرسنل

به گزارش مهسان بلاگ، کشورهای آلمان و اسپانیا کوتاه کردن دوران قرنطینه برای بیماران کرونایی را برای مبارزه با مشکل کمبود پرسنل در بخش های مختلف در دستور کار قرار داده اند و نهادهای بهداشتی در فرانسه هم رکورد ابتلای روزانه بیش از 200 هزار نفر را ثبت نموده است.

ثبت رکورد ابتلای روزانه بیش از 200 هزار نفر در فرانسه، کوتاه شدن قرنطینه در آلمان و اسپانیا برای جلوگیری از کمبود پرسنل

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا و بخصوص سویه نو اومیکرون در آستانه کریسمس با سرعت هر چه تمام تر اروپا را در می نوردد و هر روز رکوردهای کرونایی نوی را به ثبت می رساند.

روستایی در لهستان که کرونا را افسانه می پندارد

سزارنی دونایک، Czarny Dunajec نام روستایی در لهستان است که نرخ واکسیناسیون در آن حدود 23 درصد و بسیار پایین است. پزشک این روستا در این باره گفته است که بسیاری از مردم این منطقه به کرونا اعتقادی ندارند.

در این روستا حدود 3 هزار نفر زندگی می نمایند که به گفته پزشک این منطقه تنها 23 درصد آن ها واکسینه شده اند. به گفته وی بسیاری از ساکنان این روستا کرونا را افسانه می دانند.

البته لهستان هم یکی از پایین ترین نرخ های واکسیناسیون در اروپا را دارد و تنها 55.1 درصد ساکنان این کشور واکسینه شده اند. نگاه دقیق به شرایط کرونایی در این کشور نشان می دهد که 90 درصد مبتلایان و 95 درصد بیماران بستری شده در بیمارستان های این کشور واکسینه نشده اند.

ثبت بالاترین مرگ روزانه کرونایی در لهستان در موج چهارم

کشور لهستان بعلاوه در عرض 24 ساعت 794 مورد مرگ در اثر ابتلا به کرونا را ثبت نموده که بالاترین نرخ مرگ روزانه کرونایی در موج چهارم کرونا بوده است. 15574 مورد نو ابتلا به کرونا در این کشور هم ثبت شده است.

سازمان بهداشت جهانی هم درباره یک سونامی موارد ابتلا به کرونا و ورشکستگی سیستم های بهداشتی هشدار داده است.

رئیس سازمان بهداشت جهانی در این باره گفته است: این شرایط کارکنان بهداشتی خسته و سیستم های بهداشتی را در آستانه فروپلشی قرار داده و همچنان این فشارها را تشدید می نماید.

تردید بالای شهفرایندان شرق اروپا به واکسن

در بسیاری از کشورهای شرق اروپا هم تردید زیادی درباره واکسن وجود دارد. از جمله در رومانی تقریبا نرخ واکسیناسیون حدود 40 درصد است. بخصوص در روستاهای اطراف مرکز این کشور نرخ واکسیناسیون بسیار پایین است.

بعلاوه نرخ واکسیناسیون در دیگر کشورهای شرق اروپا از جمله بلغارستان و اسلواکی هم بسیار پایین است.

ثبت رکورد بالای بیش از 200 هزار ابتلای روزانه در فرانسه

در فرانسه هم شمار مبتلایان نو روزانه به کرونا از مرز 200 هزار نفر عبور نموده و رکورد تازه ای را از شروع شیوع کرونا به ثبت رسانده است.

وزیر بهداشت فرانسه امروز (چهارشنبه) اعلام نموده که در عرض 24 ساعت حدود 208 هزار نفر در فرانسه به کرونا مبتلا شده اند. این در حالی است که تازه همین روز گذشته با حدود 180 هزار ابتلای روزانه فرانسه از نظر مبتلایان روزانه رکورد نوی را ثبت کرد. فرانسه هم موج پنجم کرونا را تجربه می نماید و مانند بسیاری از دیگر کشورهای اروپای سویه نو اومیکرون به شدت در این کشور در حال توسعه است.

شیوع سریع اومیکرون در آلمان

موارد آلودگی به سویه نو اومیکرون در آلمان هم بر اساس اطلاعات انستیتو رابرت کخ آلمان به شدت در حال توسعه است. این نهاد بهداشتی در آلمان از کشف 13129 مورد آلودگی به سویه اومیکرون خبر داده اند که 26 درصد بیشتر از روز قبل از آن است.

انستیتو رابرت کخ آلمان برای هفته جاری میلادی آمارهای بالای آلودگی به سویه اومیکرون را پیش ینی نموده است.

مقاومت دولت جانسون در برابر تشدید محدودیت ها

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هم با وجود افزایش چشمگیر آمار مبتلایان نو در این کشور از قواعد سست کرونایی حمایت نموده است. وی امروز (چهارشنبه) در سخنانی در لندن گفت: به دلیل سویه نو اومیکرون تعداد مبتلایان نو و پذیرش در بیمارستان ها در حال افزایش است؛ با این همه آنچه تفاوت بزرگی ایجاد می نماید اندازه مقاومت مردم ناشی از تزریق بالای واکسن است.

وی بعلاوه گفت : نرخ بالای واکسیناسیون تقویت نماینده فرایند ملایم تر ابتلا به این بیماری را تضمین می نماید و این به ما این امکان را می دهد که سال نو را با احتیاط و همانگونه که تا به حال انجام داده ایم جشن بگیریم.

وی اخیرا درخواست ها برای تشدید قواعد برای مهار کرونا که از طرف مشاوران علمی به وی توصیه شده بود را رد نموده است.

جانسون در توجیه سیاست های کرونایی خود گفت: بیشتر قریب به اتفاق بستری شدگان در بخش های مراقبت های ویژه واکسیناسیون مرحله سوم را دریافت ننموده اند. وی از همه شهفرایندانی که تا به حال دوز سوم واکسن را دریافت ننموده اند خواست که این کار را انجام دهند. تا به حال 57 درصد افراد بالای 12 سال در انگلیس دوز سوم کرونا را دریافت نموده اند.

کوتاه کردن دوران قرنطینه برای مقابله با کمبود پرسنل در آلمان و اسپانیا

کارل لایترباخ، وزیر بهداشت آلمان هم کوتاه کردن طول دوران قرنطینه در صورت ارتباط با فرد مبتلا به کرونا را در دستور کار قرار داده است.

به نوشته هفته نامه اشپیگل، دلیل این تصمیم وزارت بهاشت آلمان نگرانی در این باره است که بخش هایی از زیر ساخت های حیاتی در کشور فلج شوند، چرا که افراد زیادی مجبور به قرنطینه برای مدت زمان طولانی بعد از تماس با فرد آلوده هستند. بخصوص در این راستا نگرانی درباره کمبود پرسنل بهداشت و درمان وجود دارد. بعلاوه این مسئله می تواند منجر به کمبود پرسنل پلیس، آتش نشان و یا بخش های مالی گردد.

اسپانیا هم طول دوران قرنطینه برای افراد مبتلای بدون علامت به کرونا را برای مبارزه با کمبود پرسنل بخصوص در بخش های بهداشت و درمان کاهش می دهد.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده کسی که در اسپانیا به ویروس کرونا مبتلا شده و هیچ علامتی نداشته در آینده باید به جای 10 روز به مدت 7 روز در قرنطینه قرار گیرد.

با وجود نرخ واکسیناسیون بالای 80 درصد شمار مبتلایان نو به کرونا در این کشور به سرعت در حال افزایش است. شاخص ابتلای هفتگی به کرونا در این کشور به ازای هر 100 هزار نفر رکورد 850 نفر را ثبت نموده است.

رکورد نو ابتلای روزانه به کرونا در سوئیس

در سوئیس هم نرخ مبتلایان روزانه به کرونا رکورد نوی را ثبت نموده و نهادهای بهداشتی از ابتلای 17634 مورد نو به کرونا در عرض 24 ساعت خبر دادند. 25 نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند. سوئیس با توجه به جمعیت یکی از پایین ترین نرخ های واکسیناسیون در بین کشورهای غرب اروپا را دارد و این در حالی است که قواعد کرونایی در آن سختگیرانه نیست.

یونان زمان تشدید محدودیت ها برای مهار کرونا را جلو می اندازد

با توجه به توسعه سریع ویروس کرونا در یونان دولت یونان تشدید محدودیت ها که برای سوم ژانویه 2022 برنامه ریزی شده بود را جلو انداخته و وزیر بهداشت این کشور بیان کرد که این اقدامات سختگیرانه از ساعت 6 صبح روز پنج شنبه در کشور اجرایی خواهد شد.

وزیر بهداشت هلند هم از مردم خواست با توجه به شیوع گسترده کرونا فعلا دیگر برای خرید به بلژیک و آلمان نفرایند.

اومیکرون خطری برای اقتصاد آلمان

بر اساس ارزیابی انستیتو اقتصاد آلمان (IW) تشدید محدودیت های کرونایی برای مبارزه با شیوع اومیکرون می تواند تاثیرات عمیق و وخیمی به ویژه در صنعت مهمان نوازی و خرده فروشی ها ایجاد کند. بر اساس بیانیه ای که روز چهارشنبه در این باره ارائه شد محققان پیش بینی کردند که در خرده فروشی های ثابت حدود 6 میلبیارد یورو در ماه فروش از دست برود. بر اساس این ارزیابی انتظار ضررهای بالا در صنعت مهمان نوازی هم وجود دارد.

این نهاد مالی مهم در آلمان بیان کرد که ویروس کرونا به شدت به اقتصاد آلمان آسیب رسانده است.

ثبت رکورد نو ابتلای روزانه در دانمارک

در دانمارک هم شمار مبتلایان نو روزانه به کرونا رکورد نو بیش از 23 هزار نفر را ثبت نموده است. بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در دانماک در عرض 24 ساعت 23228 مورد نو ابتلا به کرونا در این کشور ثبت شده که از شروع شیوع کرونا بی سابقه بوده است. به این ترتیب شاخص ابتلای هفتگی در این کشور به ازای هر 100 هزار نفر به 1700 نفر رسیده است.

تورهای دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 107271

به "ثبت رکورد ابتلای روزانه بیش از 200 هزار نفر در فرانسه، کوتاه شدن قرنطینه در آلمان و اسپانیا برای جلوگیری از کمبود پرسنل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت رکورد ابتلای روزانه بیش از 200 هزار نفر در فرانسه، کوتاه شدن قرنطینه در آلمان و اسپانیا برای جلوگیری از کمبود پرسنل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید