بیمارستان های اطفال هم پُر شد

به گزارش مهسان بلاگ، یک فوق تخصص عفونی اطفال و رییس بخش عفونی بیمارستان بچه ها مفید با اشاره به شرایط ابتلای بچه ها به گونه هندی کرونا یا همان کرونای دلتا که این روز ها در کشور شیوع پیدا نموده است، گفت: بچه ها بیشتر ممکن است به ویروس کرونای دلتا مبتلا شوند و به تبع آن در زنجیره انتقال هم قرار گرفته و به راحتی می توانند بیماری را به دیگران هم منتقل نمایند.

بیمارستان های اطفال هم پُر شد

دکتر عبدالله کریمی در تبادل نظر با ایسنا، درباره شرایط ابتلای بچه ها به کرونای دلتا یا همان واریانت هندی ویروس کرونا، گفت: کرونای دلتا نسبت به ویروس اصلی و بعلاوه ویروس آلفا (واریانت انگلیسی ویروس کرونا) چند ویژگی دارد؛ یکی از ویژگی هایش این است که سرعت انتقال آن بسیار بیشتر بوده و قدرت سرایتش 60 درصد نسبت به ویروس آلفا بالاتر است.

وی اضافه نمود: در عین حال باید توجه کرد که در واریانت انگلیسی کرونا یا ویروس آلفا، یک نفر می توانست بین دو تا چهار نفر را مبتلا کند، اما در ویروس دلتا یک نفر مبتلا می تواند هشت نفر دیگر را هم مبتلا کند.

کریمی با بیان اینکه بچه ها هم می توانند با ویروس دلتا درگیر شوند و ابتلا به این ویروس در بچه ها هم ممکن است که اتفاق افتد، گفت: بچه ها بیشتر ممکن است به ویروس کرونای دلتا مبتلا شوند و به تبع آن در زنجیره انتقال هم قرار گرفته و به راحتی می توانند بیماری را به دیگران هم منتقل نمایند؛ بنابراین هم سرعت انتقال ویروس کرونا، هم شدت آن و هم تعداد افرادی که درگیر می نماید، در گونه دلتا بیشتر است.

علائم کرونای دلتا در بچه ها

وی با بیان اینکه در ویروس دلتا دو یا بیشتر جهش رخ داده است، درباره علائم کرونای دلتا در بچه ها اظهار کرد: به طور کلی علائم ویروس کرونا شبیه به هم است، اما علائمی مانند حالت سرماخوردگی، گلودرد، اسهال، استفراغ، بدن درد و سردرد ممکن است در بچه ها مبتلا به کرونای دلتا دیده گردد. البته سرفه کمتر دیده شده است. با این حال اگر علائم شدت پیدا کند، می تواند ارگان های دیگر را هم درگیر کند و حتی مسائل ریوی ایجاد کند و عوارض التهابی را بروز دهد.

اندازه مرگ و میر کرونا در بچه ها کم است، اما...

کریمی با بیان اینکه کرونا می تواند در بچه ها هم منجر به بیماری شدید و حتی مرگ و میر گردد، گفت: در یکسال و نیم گذشته از زمان شروع پاندمی کرونا 77 مرگ در بچه ها ناشی از کرونا در بیمارستان مفید داشتیم که البته 92 درصد آن ها یک بیماری زمینه ای داشتند، اما هشت درصدشان بیماری زمینه ای نداشته اند.

وی تاکید نمود: البته باید توجه کرد که اندازه مرگ و میر کرونا در بچه ها کم است، اما مساله مهم این است که بچه ها در زنجیره انتقال قرار می گیرند. در حال حاضر اگر شرایط را نسبت به مشابه سال 1399 در نظر بگیرید، اکنون بیمارستان های اطفال ما تعداد موارد بستری بیشتر شده است؛ بنابراین در حال حاضر بخش های اطفال مان پر است و کمبود بخش هم داریم. در حالی که در سال قبل چنین موضوعی درباره بیمارستان های بچه ها مطرح نمی کردیم.

واکسیناسیون را سرعت بخشید

کریمی در انتها تاکید نمود: ما از مسئولان می خواهیم که هر چه زودتر واکسن آورده و واکسیناسیون را سرعت بخشند. مسئولان کشوری از وزارت بهداشت، دولت، مجلس و ... باید برای مردم ارزش قائل شده و واکسیناسیون را سرعت بخشند. در غیر این صورت این پاندمی تا مدت ها ادامه خواهد داشت.

وی درباره شرایط تزریق واکسن به بچه ها در دنیا هم گفت: در حال حاضر فایزر تزریقش تا 12 سال هم رسیده و به تدریج به سنین پایین تر هم می آورند، اما در سایر واکسن ها فعلا تزریق در سنین بالای 18 سال است.

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: فرارو
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 91302

به "بیمارستان های اطفال هم پُر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیمارستان های اطفال هم پُر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید