ابراز خوشبینی وزیر دارایی انگلیس برای سرانجام بن بست برگزیت

به گزارش مهسان بلاگ، در بحبوجه جنجال در مجلس بریتانیا درباره برگزیت، وزیر دارایی این کشور در مورد احتمال حصول توافق میان دولت و حزب کارگر برای خاتمه دادن به بن بست برگزیت ابراز خوشبینی کرد.

ابراز خوشبینی وزیر دارایی انگلیس برای سرانجام بن بست برگزیت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در حالیکه جدال میان دولت و مجلس انگلیس درباره برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) همچنان ادامه دارد، فیلیپ هاموند وزیر امور دارایی بریتانیا امروز (شنبه) در مورد احتمال حصول توافق دولت با حزب مخالفان کارگر برای انتها دادن به بن بست برگزیت ابراز امیدواری کرد.

پایگاه اینترنتی شبکه بی بی سی گزارش کرد، هاموند گفت که خوشبین است که مذاکرات برگزیت میان دولت و حزب کارگر به نوعی توافق برسد.

وی در مورد مذاکرات حزب کارگر و دولت انگلیس درباره برگزیت گفت که هیچ خط قرمزی در این نشست ها وجود ندارد.

با اینحال، دایان ابوت یکی از سیاستمداران حزب کارگر در مجلس عوام انگلیس می گوید که دولت بریتانیا هیچ اقدامی در زمینه بیانیه سیاسی که روابط آینده انگلیس-اتحادیه اروپا را معین می نماید، صورت نداده است.

بنا به گزارش شبکه بی بی سی، سه روز مذاکرات حزب کارگر و دولت، روز گذشته (آدینه) بدون توافق به انتها رسید و حزب کارگر گفت که دیگر این هفته مذاکراتی در مورد برگزیت انجام نخواهد شد.

دولت بریتانیا با اینحال اعلام آمادگی نموده تا تغییراتی در مورد پیشنهاد خود در زمینه توافق برگزیت به وجود آورد و آماده است تا اواخر هفته نیز گفت وگوها با حزب کارگر گفت درباره برگزیت را ادامه دهد.

طبق گزارش بی بی سی، این مذاکرات به این سبب برگزار شده است تا قبل از نشست اضطراری روز چهارشنبه هفته جاری اتحادیه اروپا، دولت و حزب کارگر بریتانیا بتوانند طرحی را به مجلس ارائه نمایند به امید آنکه بن بست برگزیت در مجلس عوام این کشور انتها یابد.

هاموند در آستانه نشست وزرای دارایی اتحادیه اروپا در بخارست به خبرنگاران گفت: احتمال می رود امروز متن های بیشتری را با حزب کارگر رد و بدل کنیم، بنابراین این یک فرایند در جریان است.

هاموند ادامه داد: ما باید این فرایند را در مجلس تکمیل کنیم....بعضی در حزب کارگر، پیشنهادهای دیگری به ما داده اند. قطعاًً ما باید برای گفت وگو با آنها آماده باشیم.

بنا به گفته وزیر دارایی بریتانیا، رویکرد ما برای مذاکرات با حزب کارگر این است که ما هیچ خط قرمزی نداریم. ما با ذهنی باز به این مذاکرات خواهیم رفت و به شکلی سازنده در مورد همه موارد با آنها گفت وگو می کنیم.

این گفت وگو در حالی انجام می گردد که ترزا می نخست وزیر انگلیس پیروز به جلب حمایت مجلس از توافق نوامبر سال گذشته میلادی با اتحادیه اروپا که شرایطی را برای خروج بریتانیا از این اتحادیه معین می کرد، نشد.

حزب کارگر تأکید دارد که خواهان تغییرات اساسی در سندی هستند که همان موقع نوشته شد و معروف به بیانیه سیاسی است. این بیانیه، اهدافی را برای روابط میان بریتانیا و اتحادیه اروپا بعد از خروج این کشور از این اتحادیه معین می کرد که در زمینه تجارت، آئین نامه ها، حقوق امنیتی و ماهیگیری بود اما این بیانیه از نظر قانونی هیچ یک از دو حزب را متعهد به اجرای این قوانین نمی نماید.

یکی از سخنگویان دفتر نخست وزیری انگلیس بعد از مذاکرات روز آدینه توضیح داد که پیشنهادات جدی مطرح شده است و دولت برای اتخاذ تغییراتی در بیانیه سیاسی آمادگی دارد تا توافقی حاصل گردد که برای هر دو حزب قابل قبول باشد.

قرار است طبق برنامه بریتانیا 12 آوریل (23 فروردین ماه) از اتحادیه اروپا خارج گردد اما هنوز هیچ گونه توافقی در زمینه برگزیت در مجلس عوام بریتانیا به تصویب درنیامده است.

ترزا می طی نامه ای از دونالد تاسک رئیس شورای اروپا درخواست تمدید فرایند برگزیت تا 30 ژوئن را بیان کرد اما در ادامه گفت که اگر نمایندگان مجلس کشورش به توافق برسند، انگلیس باید قبل از برگزاری انتخابات مجلسی اروپا که 23 می برگزار می گردد، از اتحادیه اروپا خارج گردد.

نخست وزیر انگلیس با اینحال گفته در صورت عدم توافق مجلس درباره برگزیت، این کشور آماده است تا نامزدی را برای انتخابات ماه می مجلس اروپا معرفی کند.

بر اساس این گزارش، هرگونه تمدید مهلت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باید به تصویب اکثریت رهبران این اتحادیه درآید.

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 7660

به "ابراز خوشبینی وزیر دارایی انگلیس برای سرانجام بن بست برگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز خوشبینی وزیر دارایی انگلیس برای سرانجام بن بست برگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید