آبه شینزو بار دیگر با روحانی دیدار می نماید

به گزارش مهسان بلاگ، منابع آگاه از احتمال دیدار مجدد نخست وزیر ژاپن با رئیس جمهور ایران در نیویورک و در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد در شهریور ماه خبر می دهند.

آبه شینزو بار دیگر با روحانی دیدار می نماید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آبه شینزو نخست وزیر ژاپن در نظر دارد بار دیگر با حسن روحانی رئیس جمهور ایران دیدار کند.

به نوشته شماره چهارشنبه نشریه ژاپن تایمز قرار است این دیدار در ماه سپتامبر (شهریور) و در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار گردد.

منابع آگاه گفتند که قرار است تاریخ دقیق ملاقات بین آبه و حسن روحانی بعد از انتخابات مجلس مشاوران ژاپن در 21 جولای (آدینه 21 تیر) معین گردد.

بر اساس این گزارش، حسن روحانی رئیس جمهور ایران خرداد ماه با نخست وزیر ژاپن در تهران دیدار کرد. روحانی در نشست مشترک هیأت های عالی رتبه ایران و ژاپن، با استقبال از حضور نخست وزیر ژاپن و هیأت همراه در تهران گفت: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با ژاپن اهمیت زیادی قایل است و امیدواریم این سفر نقطه عطفی در روابط تهران - توکیو باشد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع برجام اشاره نمود و با بیان اینکه همه کشورها در قبال توافق برجام و قطعنامه 2231 سازمان ملل وظایف مشخصی برعهده دارند، ابراز امیدواری نمود که ژاپن نیز مسئولیت های خود را در این زمینه اجرایی کند. (جزئیات بیشتر)

به نوشته ژاپن تایمز، آبه هنوز امیدوار است که با ایفای نقش یک میانجی، از تشدید تنش بین ایران آمریکا جلوگیری کند.

کوتارو نوگامی معاون دبیر کابینه ژاپن نیز روز چهارشنبه در نشست مطبوعاتی گفت که توکیو به شدت نگران تشدید تنش در منطقه است.

وی اضافه نمود: همزمان با همکاری با آمریکا و سایر کشورهای درگیر، کوشش های دیپلماتیک را نیز ادامه خواهیم داد.

انتهای پیغام/

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 12130

به "آبه شینزو بار دیگر با روحانی دیدار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبه شینزو بار دیگر با روحانی دیدار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید