مرکز ترومای بیمارستان 5 آذر گرگان دهه فجر آماده بهره برداری است

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، اصحاب رسانه استان گلستان در تور رسانه ای یک روزه که روز پنجشنبه از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان برگزار گردید، از روند پیشرفت و تکمیل پروژه های درمانی شهرستان گرگان بازدید کردند.

مرکز ترومای بیمارستان 5 آذر گرگان دهه فجر آماده بهره برداری است

مرکز ترومای بیمارستان پنج آذرگرگان نخستین مکانی است که مورد بازدید نهاده شد، این مرکز در مساحت 11 هزار مترمربع در هفت طبقه ساخته شده و مراحل تکمیلی خود را طی می نماید تا برای ایام دهه فجر مورد بهره برداری قرار گیرد.

این مرکز دارای دو بخش بستری مجزا با ظرفیت 80 تخت، 12 تخت آی سی یو و چهار اتاق عمل مجهز است، گفته می گردد کوچکترین اتاق عمل موجود در این مرکز از بزرگترین اتاق عمل بیمارستان پنج آذر متراژ بزرگتری دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گلستان در رابطه با این پروژه اظهار کرد: شرایط بیمارستان پنج آذر به گونه ای است که می توان گفت سرریز بیماران سایر بیمارستان های استان بوده پس باید شرایطی فراهم کنیم که هم بیماران مرکز استان و هم بیماران سایر شهرهای استان از خدمات بهتر بهره مند شوند.

محمد نعیمی اضافه کرد: فاز نخست این پروژه از اردیبهشت 96 شروع شد و فاز انتهای آن تا حدود 20 روز دیگر به اتمام می رسد و با تجهیز مرکز برای بهمن ماه آماده بهره برداری خواهد بود.

وی با بیان اینکه با ساخت این مرکز 65 تخت فوریت و اورژانس به خدمات دهی اورژانس استان اضافه شده است، اظهار کرد: در این مجموعه مرکزتصویربرداری مجهزی در زیرزمین این مرکز ایجاد خواهد شد و این مرکز تروما به آزمایشگاهی مجهز تجهیز خواهد شد.

نعیمی اضافه کرد: در طبقه هفتم این مرکز تروما یک هزار و 600 متر فضای آموزشی و تربیتی در رسته های تخصصی و فوق تخصصی برای دانشجویان رشته های پزشکی و پیراپزشکی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه اظهار کرد: 54 میلیارد تومان اعتبار ساخت این پروژه از طرح تحول سلامت بوده و حدود 10 میلیارد تومان برای نوسازی و تأمین زیرساخت، گاز، برق و آب هزینه شده است، همچنین بالغ بر 20 میلیارد تومان هم برای تجهیز این پروژه در بخش های مختلف تعهد هزینه شده که بخشی از آن پرداخت شده و بخشی دیگر باقی مانده است که با یاری وزارت بهداشت پرداخت خواهد شد.

نعیمی گفت: در مجموع این پروژه با 84 میلیارد تومان اعتبار تا انتها بهمن ماه امسال به بهره برداری می رسد و با بهره برداری آن 140 تخت به ظرفیت استان اضافه خواهد شد.

ستاد مرکز بهداشت شهرستان گرگان دومین پروژه ای بود که مورد بازدید نهاده شد. به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گلستان، شهرستان گرگان تنها مرکز در بین استان ها بود که مرکز ستادی نداشت و همکاران ما در شرایطی نامناسبی به مردم خدمت می کردند اما با ساخت این مرکز مسائل ما در این زمینه رفع خواهد شد.

نعیمی گفت: متراژ این مرکز ستادی حدود یک هزار و 550 مترمکعب بوده و برای ساخت و تجهیز آن حدود سه و نیم میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

دانشگاه پردیس بین الملل سومین مرکزی بود که مورد بازدید نهاده شد. دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان از سال 92 مجوز جذب دانشجوی پردیس بین الملل را جذب نموده و در حال حاضر 620 دانشجوی بین الملل در رشته های دندان پزشکی، پزشکی، برخی از رشته های تکمیلی فوق لیسانس، پرستاری، مامایی و رشته های بیولوژی و مولکولی در دوره های پی اچ دی در حال تدریس هستند.

فضای آموزشی گلستان کمتر از میانگین کشوری است

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه پردیس های بین الملل خودگردان هستند و منابع مورد احتیاج از محل درآمدهای خودشان تامین می گردد، اضافه کرد: اسفند سال 96 توانستیم با کسب مجوز از هیئت امنای دانشگاه این پروژه را به پیمانکار واگذار کنیم.

نعیمی گفت: استان گلستان به لحاظ فضای آموزشی از معدل کشوری عقب بوده و تقریبا در کشور 15 مترمکعب برای هر دانشجو فضای اموزشی وجود دارند، اما در گلستان این فضا زیر 10 متر است که با ساخت این مجموعه آموزشی با متراژ پنج هزار و 200 متری حدود دو متر به ظرفیت آموزشی ما اضافه خواهد شد.

وی اضافه کرد: این مجموعه آموزشی به مرکز آزمون دیجیتال کاملا استاندارد و آزمایشگاه های تخصصی برای رشته های پزشکی و رشته های وابسته، مرکز مهارت های بالینی و ... مجهز خواهد شد.

آخرین مکانی که مورد بازدید نهاده شد سلامتکده طب سنتی بود این سلامتکده در متراژ یک هزار و 950 مترمربع در طبقه سخته شده و جزو هشت سلامتکده طب سنتی در کشور است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گلستان در رابطه با این پروژه گفت: برای ساخت این مجموعه حدود هشت میلیارد تومان هزینه شده و در دهه فجر هم به بهره برداری خواهد رسید.

استفاده از پیمانکار بومی

نعیمی گفت: این مرکز به اتاق آب درمانی، زالودرمانی و سایر امکانات مورد احتیاج طب سنتی مجهز بوده، همچنین بخش کوچکی از این مرکز به طب نوین مجهز شده تا در صورت لزوم مورد استفاده بیماران قرار گیرد.

وی اظهار کرد: برای ساخت تمام پروژه های درمانی در استان گلستان از پیمانکار بومی استفاده شده و تا جایی که توانستیم تجهیزات را از استان و داخل کشور تهیه کردیم.

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 4034

به "مرکز ترومای بیمارستان 5 آذر گرگان دهه فجر آماده بهره برداری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز ترومای بیمارستان 5 آذر گرگان دهه فجر آماده بهره برداری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید