دردسر ساز شدن عبورهای غیرمجاز از دروازه ورود ایران به اروپا

به گزارش مهسان بلاگ، استاندار آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی بسیار خاص و دروازه ورود ایران به اروپاست و در حقیقت با داشتن نزدیک به 1000 کیلومتر مرز با سه کشور خارجی، خاکریز اول کشور به شمار می رود که اگر آسیب ببیند دیگر نقاط کشور با مشکل روبرو می شوند.

دردسر ساز شدن عبورهای غیرمجاز از دروازه ورود ایران به اروپا

به گزارش خبرنگاران، محمد مهدی شهرکمک در جلسه شورای قضایی استان که با حضور رییس و اعضای کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در محل دادگستری استان برگزار گشت، گفت: آذربایجان غربی با وجود اینکه ثروتمندترین استان کشور است اما در بسکمک از شاخص های توسعه از میانگین کشوری عقب تر است.

وی افزود: درآمد سرانه پایین، نرخ بالای بی سوادی، نامناسب بودن وضعیت بهداشت و سلامت و دیگر مسائل از این قبیل، در صورتیکه حل نشوند بسکمک از ناهنجاری ها و مسائل اجتماعی را پدید می آورند که مدیریت آن سخت است و کار دستگاه قضا را نیز بیش از پیش سنگین می کند.

شهرکمک همچنین گفت: دستگیری اتباع خارجی در هنگام عبور غیرمجاز از مرزهای استان از دیگر مسائلی است که استان با آن روبرو است؛ در این زمینه و برای مدیریت موضوع لازم است بودجه ای در نظر گرفته شود تا بتوانیم این افراد را برای اقدامات بعدی به مرکز منتقل کنیم.

استاندار آذربایجان غربی به ظرفیت های استان اشاره کرد و گفت: وجود معادن غنی، تولید بیش از 6 میلیون تن محصول کشاورزی و استقرار بیش از 60 درصد صنایع تبدیلی در استان از جمله ظرفیت های استان است که به دلایل مختلف از این ظرفیت ها و سایر پتانسیل های استان به شکل بهینه و در جهت توسعه استان استفاده نشده است.

شهرکمک در ادامه بر ضرورت همدلی و هم افزایی در جهت حل مسائل کشور بویژه مسائل اقتصادی تاکید کرد و افزود: باید با وحدت و همدلی در جهت حل مسائل اقتصادی کشور که مهمترین دغدغه مردم و مسئولان است گام برداریم؛ بی تردید با کمک یکدیگر و با تکیه بر همدلی، جمهوری اسلامی از این دوره و از این مقطع تاریخی نیز با افتخار عبور خواهد کرد.

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 1020

به "دردسر ساز شدن عبورهای غیرمجاز از دروازه ورود ایران به اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دردسر ساز شدن عبورهای غیرمجاز از دروازه ورود ایران به اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید