3 پروژه آبخیزداری دشتستان بهره برداری و کلنگ زنی می گردد

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، علیرضا شهابی بعد از ظهر سه شنبه در بازدید از پروژه های شهرستان دشتستان گفت: این پروژه ها با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و 700 میلیون تومان به بهره برداری خواهد رسید.

3 پروژه آبخیزداری دشتستان بهره برداری و کلنگ زنی می گردد

وی گفت: پروژه بند سنگی زیر حوزه خیرک شکرک پشت پر از پروژه های مورد افتتاح است که در این پروژه ها 14 مورد بند سنگی ملاتی با ارتفاع سه تا پنج متر و با حجم استحصال سالیانه 320 هزار متر مکعب احداث گردیده است و مدت اجرای آن 8 ماه بوده و در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی 100 درصد به اتمام رسیده است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر اضافه نمود: اعتبارات این پروژه بالغ بر 10 میلیارد ریال است که از محل اعتبارات ملی(سدهای در دست ساخت) تامین اعتبار گردیده است.

کنترل و مهار سیلاب و تقویت سفره آب زیر زمینیوی هدف از اجرای این پروژه را نیز کنترل و مهار سیلاب و تقویت سفره آب زیر زمینی دانست و توضیح داد: بدین منظور برای تحقق هدف مذکور در سال های گذشته نیز پروژه های بند سنگی ملاتی، گابیون، خشکه چین دیگری نیز در منطقه اجرا گردیده است.

شهابی اضافه نمود: بخش ارم دارای مساحت 188 هزار هکتار مراتع است که در پنج سال اخیر 468 هکتار نهالکاری، 17 کیلومتر کمربند سبز، 17 مورد بند سنگی ملاتی و 86 هکتار عملیات پیتینگ و بانکت بندی در این بخش به انجام رسیده است و این بخش تنها بخشی از شهرستان است که فاقد اراضی بیابانی است.

وی همچنین از پروژه بند سنگی ملاتی مراتع ارغون و طلحه در حوزه طلحه فاریاب نیز بعنوان پروژه آماده بهره برداری در هفته دولت نام برد و ادامه داد: در این پروژه نیز 4 مورد بند سنگی ملاتی به ارتفاع شش تا هشت متر و حجم استحصال سالیانه 600 هزار مترمکعب احداث گردیده است و میزان اعتبارات آن بالغ بر 10 میلیارد ریال مصوب گردیده که از محل اعتبارات ملی(سد های در دست ساخت) تامین اعتبار گردیده است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر در بخش دیگری از اظهارات خود از پروژه بند سنگی ملاتی روستای درنگ(دره خرسو) نیز بعنوان یکی دیگر از پروژه های بخش بوشکان اشاره نمود و گفت: این پروژه نیز در آخرین روز از هفته دولت کلنگ زنی خواهد شد.

وی توضیح داد: این پروژه شامل یک مورد بند سنگی- ملاتی به ارتفاع 12 متر و حجم استحصال سالیانه یک میلیون و 300 هزار مترمکعب است و میزان اعتبارات این پروژه هفت میلیارد و 915 میلیون ریال است که از محل اعتبارات استانی سال 1396 تامین اعتبار گردیده است.

شهابی ادامه داد: عملیات اجرایی این پروژه با هدف کنترل سیل و رسوب در حوزه، تغذیه سفره های آب زیرزمینی و تقویت پوشش گیاهی حوزه انجام گردیده است.

وی گفت: بخش بوشکان دارای مساحتی بالغ بر 150 هزار هکتار از اراضی بیابانی و مراتع است که در پنج سال اخیر 387 هکتار نهالکاری، 2 هزار و 825 متر درختکاری در حاشیه کانال حفاظتی، 3 هزار و 535 متر کمربند سبز، 80 هکتار هلالی آبگیر توام با نهالکاری و 18 مورد بند سنگی ملاتی توسط منابع طبیعی در آن اجرا گردیده است.

شهابی اضافه نمود: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دشتستان 7 پروژه آبخیزداری در هفته دولت با اعتباری بالغ بر 84 هزار میلیون ریال آماده کلنگ زنی دارد.

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 777

به "3 پروژه آبخیزداری دشتستان بهره برداری و کلنگ زنی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 پروژه آبخیزداری دشتستان بهره برداری و کلنگ زنی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید