13 میلیون و 300 هزار نفر کد سهام گذار در کشور داریم

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران/گیلان مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس با بیان اینکه 13 میلیون و 300 هزار نفر کد سهام گذار و 108 شرکت کارگزاری در کشور داریم، گفت: گیلان به لحاظ معاملات ششمین استان کشور در بازار بورس بعد از استان های تهران، اصفهان، کیش، مشهد و تبریز است.

13 میلیون و 300 هزار نفر کد سهام گذار در کشور داریم

یاسر فلاح امروز در کارگاه آموزشی مبانی بازار سرمایه که ویژه خبرنگاران استان گیلان برگزار گردید، اظهار کرد: بازار سرمایه یکی از عرصههای مولد سرمایه در کشور است که علاوه بر بورس، ملک و خودرو هم جز بازار مولد هستند اما دلار، سکه، ارز و طلا جز بازارهای غیر مولد هستند.

مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس اضافه کرد: با سرمایهگذاری در بازارهای غیرمولد پول سرمایهگذار و نقدینگی در اقتصاد وارد یک پارکینگ می گردد که چرخ اقتصاد را به حرکت نمی اندازد.

روش سرمایه گذاری در بازار سرمایه تکنیکی است

وی با بیان اینکه روش سرمایه گذاری در بازار سرمایه تکنیکی است، گفت: بورس فنی و تخصصی است و هیچکس بدون آموزش نمی تواند سرمایه کسب کند اما سرمایهگذاری در بورس در افق بلند مدت از همه سودمندتر خواهد بود. بازار بورس از ابتدای سال هفت برابر بازار مسکن و خودرو رشد داشته که باید افکار عمومی به این سمت راهنمایی گردد.

مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس ادامه داد: در بورس به جز سهام، داراییهای دیگری هم نظیر صندوق ها و اوراق وجود دارد که برای افراد کم ریسک پیشنهاد می گردد.

وی با بیان اینکه در بورس سهام شرکت ها را خرید و فروش می کنیم، توضیح داد: سرمایهگذاران در بورس، سهام شرکت هایی که در این بازار پذیرفته شدند را خرید و فروش می نمایند و مالک بخش معینی از آن می شوند.

فلاح با بیان اینکه شرکت های حاضر در بورس از حمایت های سازمان بورس بهره مند هستند، گفت: افراد با هر مبلغی میتوانند در بورس سرمایه گذاری نمایند، با 100 هزار تومان هم می توانید سهامدار شوید در حالیکه در هیچ بازار دیگری نمی توان با این مبلغ سرمایه گذاری کنید.

بازدهی 70 درصدی بازار بورس در سالجاری

فلاح با تاکید بر اینکه در بازارهای سرمایه گزاری نقدشوندگی داریم، گفت: هرچه سرمایه نقدشونده تر باشد، جذابتر است. سازمان بورس بعد از بانک با سرمایه گذاری در بازار پول، بازار نقدشوندگی بالایی دارد.

مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس با بیان اینکه میزان بازدهی در بازار سرمایه نسبت به دیگر بازارها بالاتر بوده است، گفت: از ابتدای سال 70 درصد بازدهی در بازار بورس، 13 درصد بازدهی در بازار مسکن، 14 درصد بازدهی در بازار خودرو داشتیم و طلا و ارز هم بازدهی منفی داشتند.

وی با بیان اینکه یکی از کارکردهای سرمایه گذاری در بورس حفظ ارزش پول در شرایط تورمی است، گفت: سرمایهگذاری در بازار بورس و مشارکت در اقتصاد کشور مهم ترین رویکرد بازار بورس است. بازار سرمایه یکی از مهم ترین عواملی است که در اقتصاد کشور، نقدینگی را به سمت حرکت راهنمایی می نماید.

مشاور سازمان بورس و اوراق بهادار کشور گفت: بنگاه هایی که وارد بورس می شوند و سهام را در اختیار مردم می گذارند، باعث می شوند که سرمایه مجدد به چرخه فراوری باز می گردد.

شفافیت بازار بورس مانع بروز فسادهای اقتصادی می گردد

فلاح با تاکید بر اینکه تنها راه شفافیت در اقتصاد، بورس است، توضیح داد: اگر بورس را تقویت کنیم و شرکت ها وارد بورس شوند، دیگر با فسادهای اقتصادی روبرو نمی شویم چراکه این شرکت ها مدام توسط سازمان و سهامداران که همین مردم هستند، ارزیابی می شوند.

مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس ادامه داد: در بازار سرمایه موضوع افشای اطلاعات داریم، به این صورت که یک شرکت پذیرفته شده در بازار سرمایه طی سال حداقل 16 گزارش فالیت و عملکرد اقتصادی به عموم مردم ارائه می نماید.

وی بیان نمود: در بازار سرمایه دو نوع سرمایه گذاری مستقیم و غیر مستقیم داریم، سرمایهگذاری مستقیم که به صورت خرید سهم است اما در سرمایهگذاری غیرمستقیم انواع ابزارها در بورس طراحی شده که شناخته شده ترین آنها صندوق های سرمایه گذاری هستند.

فلاح با بیان اینکه 13 میلیون و 300 هزار نفر کد سهام گذار و 108 شرکت کارگزاری در کشور داریم که شامل 15 درصد فعال بازار سرمایه می گردد، گفت: گیلان به لحاظ معاملات ششمین استان کشور در بازار بورس بعد از استان های تهران، اصفهان، کیش، مشهد و تبریز است.

ورود به بازار بورس مستلزم استراتژی اقتصادی است

مشاور سازمان بورس و اوراق بهادار کشور با تاکید بر اینکه ورود به بازار بورس حتما باید با دانش اقتصادی، تجربه کافی و زمان همراه باشد، اعلام نمود: سختگیری های سازمان بورس به دلیل حمایت و صیانت از سرمایه های خرد است و چنانچه اگر در بازار سرمایه تخلفی صورت بگیرد قاطعانه برخورد می گردد لذا باید ادبیات بازار سرمایه را در کشور توسعه دهیم.

عضو هیات مدیره شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس تاکید نمود: در بورس حتما باید دیدگاه بلند مدت داشته باشیم و با پس انداز و بودجه خرد وارد بورس شویم تا سود کنیم و یاد بگیریم و سرمایه مان را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه در بازار بورس باید آموزش ببینید، گفت: برای ورود به بازار بورس حتما باید استراتژی اقتصادی داشته باشید، در بورس شایعات بسیار است که توجه به آن اثرات زیان باری در پی دارد، باید افراد شکیبا و ریسک پذیر وارد این عرصه شوند، نوسانات در بورس صعودی است.

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 26648

به "13 میلیون و 300 هزار نفر کد سهام گذار در کشور داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "13 میلیون و 300 هزار نفر کد سهام گذار در کشور داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید