11نسخه از 11 کشور برای تناسب اندام

به گزارش ساعت دیواری، هر کشوری عادات غذایی، رژیم های سنتی و فعالیت های روزمره مختص به خود را دارد که برای یاری به کاهش وزن یا پیشگیری از اضافه وزن توصیه می شوند. در این مطلب به نسخه هایی پرداخته شده که مردم کشورهای مختلف برای تناسب اندامشان پیچیده اند.

11نسخه از 11 کشور برای تناسب اندام

به گزارش ساعت دیواری به نقل از ایرنا، با پیروز ترین کشورها در عرصه مبارزه با چاقی و اضافه وزن و گام هایی را که مردمان آنها در این راستا برداشته اند آشنا می شوید:

  • تایلند: مصرف خوراکی های تند

فلفل تند، سوخت وساز بدن شما را افزایش می دهد؛ اما خاصیت اصلی غذاهای تند این است که سرعت غذا خوردن شما را کاهش می دهد. آرام غذا خوردن بهترین استراتژی برای کاهش وزن به حساب می آید و خوردن غذاهای تند، یک راه آسان برای این کار است.

  • بریتانیا: کوچک کردن سایز ساندویچ ها

بریتانیایی ها ساندویچ کوچک را ترجیح می دهند. هیچ چیز مانند خوردن یک ساندویچ با پنیر اضافه در بریتانیا باعث افزایش وزن نمی گردد.

  • برزیل: مصرف برنج و حبوبات

مطالعه ای در خصوص پیشگیری و درمان چاقی نشان می دهد که یک رژیم غذایی شامل برنج و حبوبات، ریسک افزایش وزن را تا 14 درصد نسبت به غذاهای غربی به حداقل می رساند. به همین دلیل این غذا به علت داشتن مقدار کم چربی و مقدار زیاد فیبر، باعث ثابت بودن قند خون می گردد.

  • لهستان: مصرف غذاهای خانگی

لهستانی ها به طور معمول تنها 5 درصد از بودجه شان خود را صرف غذا خوردن در بیرون از منزل می نمایند. کسانی که در منزل غذا نمی پزند بیشتر از دیگران غذای ناسالم می خورند. در واقع پخت وپز کم در منزل و روی آوردن به غذاهای آماده در یک جامعه، باعث شیوع چاقی می گردد.

  • آلمان: مصرف منظم صبحانه

متخصصان در این کشور به مردم توصیه می نمایند صبحانه را فراموش ننمایند اما تحقیقات جدید بر مهم بودن این موضوع تاکید بیشتری دارد. محققان می گویند مغز شما زمانی که صبحانه نخورده باشید، هنگام دیدن غذایی با کالری بالا شما را به بیشتر خوردن آن تشویق می نماید.

  • مالزی: مصرف زردچوبه

زردچوبه عنصری کلیدی در غذاهای مالزی است و در جنگل های این کشور به عنوان یک گیاه وحشی رشد می نماید. یکی از اجزای تشکیل دهنده آن کورکومین نام دارد که عاملی اساسی برای مبارزه با چربی های اضافه به حساب می آید. یک تحقیق، اخیرا در دانشگاه تافتز نشان داده که موش هایی که مقدار زیاد چربی به همراه مقدار کمی کورکومین خورده اند، افزایش وزن کمتری نسبت به بقیه موش ها داشته اند. محققان تصور می نمایند خوردن زردچوبه، رشد بافت های چربی را کم نموده و سوختن چربی را افزایش می دهد.

  • نروژ: گردش در روز تعطیل

این کار عادت اصیل نروژی هاست. روزهای یکشنبه در تابستان، همگی، از بچه ها گرفته تا پدربزرگ ها و مادربزرگ ها، برای پیاده روی به اطراف شهر می فرایند و در زمستان به ورزش اسکی در کوهستان می پردازند.

  • مجارستان: مصرف انواع ترشی

مجارها ترشی های خیار، فلفل، کلم و گوجه فرنگی را دوست دارند. این ترشی ها به دلیل سرکه ای که در آنها استفاده می گردد به لاغر ماندن شما یاری فراوانی می نمایند. شواهد نشان داده که اسید استیک موجود در سرکه، به کاهش فشار خون، قند خون و تشکیل چربی یاری شایانی می نماید.

  • هندوستان: انجام یوگا

افرادی که یوگا انجام می دهند شاخص BMI کمتری نسبت به دیگر ورزشکاران دارند.

  • ژاپن: خواب روزانه

در این کشور اکثر مردم حدود 20 تا 30 دقیقه خواب روزانه دارند. شواهد زیادی وجود دارد که محرومیت از خواب روزانه افزایش وزن را به دنبال خواهد داشت. هورمون های لپتین و گرلین در این مساله نقش دارند. لپتین به مغز یاری می نماید احساس سیر بودن را تشخیص دهید و گرلین، باعث گرسنگی می گردد. زمانی که خواب کافی نداشته باشید سطح هورمون لپتین پایین می آید و گرلین بالا می رود به همین دلیل است بیشتر مردم زمانی که خواب آلود هستند احساس گرسنگی می نمایند؛ ولی در واقع به جای خوردن غذا بهتر است چشمان خود را ببندید و بخوابید.

  • فرانسه: گذراندن زمان طولانی سر میز غذا

به طور میانگین 92 درصد فرانسوی ها شام را به همراه خانواده میل می نمایند، این عدد بین مردم آمریکا 28 درصد است. برای فرانسوی ها، غذا خوردن یک رویداد مهم در روز حساب می گردد. برای آنها این کار مهم تر از انجام دیگر کارهاست. خوردن غذا به مدت طولانی و صحبت کردن ما بین آن، به کم خوردن شما یاری می نماید.

منبع: همشهری آنلاین

به "11نسخه از 11 کشور برای تناسب اندام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11نسخه از 11 کشور برای تناسب اندام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید