10 ویژگی بهترین رئیس های جهان از نگاه گوگل

به گزارش مهسان بلاگ، وب سایت یک پزشک: یک شرکت می تواند تمام سرمایه، تمرکز و زمان خود را روی استخدام، مصاحبه و انتخاب بهترین افراد ممکن کند، ولی اگر دارای یک رئیس با ویژگی های منفی مانند تندخویی، نادانی و تصمیم گیری های آنی است؛ این افراد سریعا شرکت را ترک خواهند کرد.

10 ویژگی بهترین رئیس های جهان از نگاه گوگل

در عوض، اگر شرکت شما دارای رئیس و مدیران رده بالای دارای ویژگی های رهبری و مدیریت تیم باشند؛ نه تنها شما شانس استخدام بهترین افراد را خواهید داشت؛ بلکه این افراد در کنار هم کار نموده و یک تیم از افراد بی نظیر می سازند.

شرکت گوگل بیش از 10 سال روی پروژه ای به نام Project Oxygen کار نموده است. هدف از این تحقیق و پروژه، ساختن مدیران کامل و همه چیز تمام بوده است. آن ها می خواهند شاخص ها و ویژگی های یک مدیر و رئیس کامل را معین نموده تا مدیران رده بالای خود را به آن سو سوق دهند. گوگل سال ها روی آموزش رفتار های کارمندان و مدیران خود کار نموده و نتایج آن را زیر نظر گرفته و مورد ارزیابی قرار داده است. تاثیرات و بهبود های محیط کاری ثبت شده و میزان رضایت کارمندان به طور مرتب نظرسنجی شده است.

جالب است نتیجه این تحقیق نسبتا طولانی 10 ساله به اینجا ختم می گردد که مهارت فنی نقش بسیار کم رنگی در ساختن یک مدیر عالی یا رئیس کامل دارند. یک رهبر بیشتر به هوش هیجانی، توانایی درک احساسات و کنترل آن ها (هم در خود و هم در دیگران) دارد. به گفته گوگل، 10 رفتاری که یک رئیس ایده آل برای رهبری کسب وکار ها می سازند؛ به شرح زیر هستند:

1. مربی خوبی هستند

بهترین مدیران، به جای حل مسائل سعی می نمایند آن ها را ندریس نمایند. سعی می نمایند در هنگام حل یک مشکل یا بروز یک بحران، تیم خود را آموزش دهند و به سوی اهداف و مهارت های جدیدی راهنمایی نمایند. آن ها سعی می نمایند تجربیات خود را به اشتراک بگذارند و به جای دستور دادند؛ بیشتر مشاوره و مربی گری نمایند تا تیم فرصت رشد و کسب تجربه داشته باشد.

2. به تیم قدرت می دهند و مدیریت میکرو ندارند

یک مدیر و رهبر واقعی سعی می نماید از مدیریت میکرو فراری باشد و خودش را درگیر جزییات نکند. در عوض، دوست دارند آزادی بیشتری به کارمندان خود بدهند و آن ها را در کشف ایده ها و راه کار های جدید، خطرپذیری و اشتباه کردن یاری نمایند. آن ها زمینه ها، امکانات و ابزار های لازم را فراهم نموده و برنامه ریزی های منعطفی برای محیط کار تدارک می بینند.

3. محیط تیمی با اعتماد به نفس بالا می سازند

گوگل در یکی دیگر از تحقیقات و پروژه های خود متوجه شد بهترین کلید برای ساختن یک تیم و محیط کار تیمی خوب و منسجم، ساختن یک محیط امن خودمانی است.

در تیمی که اعضای آن از نظر روانی احساس امنیت نمایند؛ اعتماد به نفس پیدا نموده و دوست دارند به سوی ریسک کردن بروند. چنین تیمی از پرسیدن، خطا کردن، آزمودن و ارائه یک راهکار جدید نمی هراسد و نگران مجازات یا تنبیه نیست. به عبارت دیگر، تیم های بزرگ سعی می نمایند اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند و مدیران بزرگ به این امر بیشتر یاری می نمایند.

4. سازنده و هدفمند هستند

بهترین مدیران، ستاره های تیم ها و کسب وکارشان هستند. سعی می نمایند هم تیمی ها خود را یاری و به وضعیت بهتری ببرند. نمی هراسند که آستین خود را بالا زده و در حل یک مشکل، برطرف خرابی و عیب یک دستگاه و تمیز کردن محیط کاری همکاری نمایند. در هنگام احتیاج، خودشان درگیر حل مشکل شده و به کارمندان انگیزه می دهند.

5. ارتباط گیری خوبی دارند؛ مستمع های عالی هستند و اطلاعات شان را به اشتراک می گذارند

اگر می خواهید رهبر و مدیر عالی باشید؛ باید مهارت های برقرار کردن ارتباط با دیگران را تقویت کنید؛ مستمع بسیار خوبی باشید و سعی کنید احساسات و شرایط همکاران خود را درک کنید. با آن ها همدلی نموده و شفاف رفتار کنید. اطلاعات لازم را با هم تیمی ها و اعضای شرکت در میان بگذارید و شرح دهید چرا چنین تصمیمی گرفتید و چه اتفاقی در آینده می افتد.

6. پشتیبان توسعه دهنده ها هستند و دایم درباره کارایی بحث می نمایند

مدیران بزرگ همواره از حرکت به جلو، رشد و توسعه زیرساخت ها و بهبود کارایی حمایت می نمایند. آن ها صادقانه نظرات و پیشنهادات خود را مطرح نموده و از شنیدن نقدها یا بحث درباره نحوه انجام کار ها ترسی ندارند. بیشتر موافق سرمایه گذاری روی پروژه های بنیادین و آینده نگرانه هستند و همواره دوست دارند انگیزه بیشتری به سیستم تزریق گردد.

7. دارای چشم انداز و استراتژی روشنی برای تیم هستد

یک رهبر عالی دقیقا می داند تیم اش اکنون در چه وضعیتی است و به کدام نقطه رسیده است. می دانند فردا چه کاری باید انجام دهند و ماه بعد چه برنامه ای دارند. دارای چشم انداز و استراتژی روشن و معین هستند. هریک از افراد تیم می داند که چه کار باید بکند و چه نقش فردی یا تیمی در رسیدن به این چشم اندازد دارد. سعی می نمایند را ارتباط گیری خوب با اعضای تیم، استراتژی های خود را تبیین نمایند.

8. دارای مهارت های فنی کلیدی برای یاری به تیم هستند

مدیران بزرگ توانایی درک سختی ها و چالش های کار اعضای شرکت را دارند. می دانند کار ها چگونه انجام می گردد و مهارت لازم و کلیدی برای تصمیم گیری درباره آن ها را دارند. اگر یک مدیر به نحوه چگونگی انجام کار تسلط نداشته باشد؛ پیش از هر تصمیم گیری درباره هر تغییر باید با مشاورین خود صحبت کند.

9. قدرت همکاری موثری دارند

مدیران بد، تیم ها را در مقابل خود می بینند و طوری تصمیم گیری می نمایند که بدان ها ضربه بزنند، ولی مدیران خوب در کنار تیم ها هستند و دوست دارند بیشترین همکاری، تشریک مساعی و ارتباطات را داشته باشند. همواره به دنبال افزایش انگیزه و اعتماد به نفس کارمندان خود هستند و از تشویق کردن آن ها دست برنمی دارند.

10. تصمیم گیر های قوی هستند

افرادی که رهبر و رئیس باشند؛ نباید در تصمیم گیری متزلزل نشان بدهند و قاطعانه رای دهند. آن ها پس از خواندن گزارش ها و شنیدن ایده ها، نظرات و پیشنهاد ها یا دیدگاه های اعضای تیم و مدیران میانی خود، با قاطعیت تصمیم می گیرند و در پی پیاده سازی این تصمیم هستند.

منبع: inc

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: برترین ها
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 21357

به "10 ویژگی بهترین رئیس های جهان از نگاه گوگل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 ویژگی بهترین رئیس های جهان از نگاه گوگل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید