10 شهر و روستا با حال و هوای کریسمس

به گزارش مهسان بلاگ، اگر در فکر برنامه ریزی برای تعطیلات پیش روی کریسمس هستید، 10 روستا و خرده شهر، با حال و هوای کریسمس را به شما معرفی می کنیم.

10 شهر و روستا با حال و هوای کریسمس

به زمستان که نزدیک می شویم، مهمترین رویدادی که اغلب مردم دنیا در انتظار آن هستند، سال نوی میلادی است. در کشور ما هم بسیاری از هموطنان سعی می نمایند به بهانه این موضوع مدتی را در کشورهای دیگر به مسافرت بپردازند. حال اگر در فکر برنامه ریزی برای تعطیلات پیش روی کریسمس هستید، فرقی نمی نماید که به همراه همسر، به تنهایی یا حتی به صورت خانوادگی به سفر بروید، قبلا به معرفی 10 پایتخت زیبای دنیا برای تعطیلات کریسمس پرداخته ایم، اکنون اما در ادامه این مطلب با خبرنگاران همراه باشید تا به معرفی 10 روستا و خرده شهر با حال و هوای کریسمس بپردازیم.

10. روستای Jamnik، اسلوونی

روستای کوچک Jamnik که در فلات جلوویکا (Jelovica) واقع شده است، مکانی واقعا خوش منظره در کشور اسلوونی به شمار می رود. فلات خیره نماینده جلوویکا به همراه جنگل های انبوه، بخشی از حوضه لیوبلیانا محسوب می گردد که از شمال با رشته کوه های آلپ جولیان و از شرق با رشته کوه های Kamnik احاطه شده است. در بالای تپه کنار روستا، کلیسای بسیار زیبای سنت پریموس و سنت فلیشن (Felician) واقع شده است که مانند یک تاج می درخشد. مناظر این ناحیه تحسین برانگیز هستند. روستای Jamnik کوچک است و جدای از منظره های پانورامای اطراف، تفریحات زیادی در اینجا وجود ندارد. از این رو اغلب بازدیدنمایندگان در راستاشان به سمت شهر کرانی یا استراحتگاه های مخصوص اسکی در کراوک (Krvavec) و وگل (Vogel) از این روستا بازدید می نمایند.

9. شهر تاسیلاک (Tasiilaq)، گرینلند

تاسیلاک بزرگ ترین خرده شهر گرینلند شرقی به شمار می رود که در سال 1894 میلادی تاسیس شده است. این شهر روی ساحل و مشرف به دریا واقع شده است. بندر این شهر و خانه های رنگی که امضای آن محسوب می شوند، در تمام طول سال، خوش آمدگوی گردشگرانی از سراسر دنیا هستند. شهر تاسیلاک تنها 2,000 نفر جمعیت دارد، بنابراین هنوز می توان حتی در این شهر نسبتا شلوغ هم مکانی آرام را پیدا کرد. می توانید از راه هوایی توسط هواپیما یا از طریق بندرگاه شاه اسکار توسط قایق به تاسیلاک سفر کنید. از آنجایی که صنعت گردشگری در این شهر به خوبی توسعه یافته است، می توانید از انجام فعالیت های تفریحی فضای باز بیشماری لذت ببرید.

8. برن، سوئیس

برن، پایتخت و یکی از پرجمعیت ترین شهرهای کشور سوئیس به شمار می رود که دارای فرهنگی بسیار غنی است. مهمتر از همه، مرکز تاریخی این شهر به ثبت یونسکو رسیده است، ضمناً، این شهر توسط کوه ها احاطه شده، که همین موضوع سبب به وجود آمدن مناظر پانورامای خیره نماینده ای شده است. شهر برن در طول کریسمس، به طرز ویژه ای زیبا می گردد، خیابان ها و سقف ها پوشیده از برف می شوند، ساختمان ها از طریق چراغ ها سوسو می زنند و خوراکی های لذیذ شما را برای بازدید از مارکت ها وسوسه می نمایند. بازارهای کریسمس برن از اواخر نوامبر باز می شوند و کالاهای ویژه سوئیسی، شمع ها، سوغاتی ها و البته نوشیدنی های خوشمزه ای را به فروش می رسانند. همچنین پیست اسکیت سواری در میدان مجلس یکی دیگر از جاذبه های دوست داشتنی این شهر است، با این وجود اسکی در پارک ها و کوه های اطراف شهر هم محبوبیت بالایی دارد.

7. روستای سانتا کلاوز (بابا نوئل)، لاپلند، فنلاند

با وارد شدن به روستای سانتا کلاوز در مدار قطب شمال، مسافران نه تنها یک زمستان واقعی را تجربه می نمایند، بلکه خود بابا نوئل را هم ملاقات می نمایند! چندین رستوران مختلف و فروشگاه موضوعی در این روستا وجود دارد، اما هنوز هم جاذبه اصلی آن فرصت مصاحبه و دریافت عکس با بابا نوئل است. روستای سانتا کلاوز را می توان مقصد نهایی برای تعطیلات خانوادگی به شمار آورد. خبر خوب اینکه فرودگاه رووانیمی تنها 2 کیلومتر از این روستا فاصله دارد.

6. ترومسا (ترومسو)، نروژ

ترومسا بزرگ ترین شهر در شمال نروژ محسوب می گردد که بهترین نقاط برای تماشا و تحسین یکی از اصلی ترین جاذبه های این کشور، یعنی شفق قطبی در قطب شمال است. نکته جالب اینکه ترومسا در منطقه ای واقع شده است که شفق شمالی برای حدود 6 ساعت قابل مشاهده است. این شهر همچنین دارای صحنه های پر جنب و جوش موسیقی زنده است. خرده شهر ترومسا در زمستان و تعطیلات کریسمس، به طرز ویژه ای زیبا به نظر می رسد. این شهر همانطور که گفتیم مکانی عالی برای تماشای شفق قطبی است. شهری با حال و هوایی نوردیک (سرزمین های شمالی اروپا)، فرهنگی غنی و فرصت انجام فعالیت های تفریحی بیشمار که بدون شک از سفر به آن لذت خواهید برد.

5. سنت جانز، نیوفاندلند و لابرادور، کانادا

سنت جانز بزرگ ترین شهر استان نیوفاندلند و لابرادور است که همچنین به عنوان یکی از رنگی ترین شهرهای دنیا شناخته می گردد. معمولا شهرهای رنگارنگ و پر جنب و جوش همواره در نقاط گرم تصور می شوند، با این وجود اقلیم سنت جانز به طور معمول سرد و کرخت است. اما این موضوع دلیل نمی گردد که مردم محلی از رنگ کردن خانه هایشان دست بر دارند. از معماری منحصر به فرد و فرهنگ غنی گرفته تا فعالیت ها و رویدادهای تفریحی متنوع فضای باز، شهر سنت جانز مکانی عالی در کانادا برای یک بار بازدید به شمار می رود. زمستان سرد است و برف زیادی می بارد، پس این شهر مختص کسانی است که دنبال برف بازی و هوای سرد هستند.

4. محله Petit-Champlain، شهر کِبِک، کانادا

شهر زیبای کبک در طول زمستان پوشیده از برف است و با هزاران چراغ تزئین می گردد که نتیجه آن تبدیل شدن به مقصدی مطلوب برای تعطیلات زمستانی است. ضمناً، Petit-Champlain محبوب ترین و خوش منظرترین محله این شهر به شمار می رود. بازدیدنمایندگان برای بازدید از معماری های تاریخی، خیابان های باریک سنگ فرش شده و نقاشی های دیواری به این محله سفر می نمایند. مهمتر از همه، این محله قدیمی ترین منطقه خرید در قاره امریکا است. راستا های عابر پیاده این ناحیه دارای پله های بسیار خطرناکی هستند. این پله ها در سال 1635 ساخته شدند و قدیمی ترین در نوع خود محسوب می شوند. در بالای این محله می توانید مناظر پانورامای شگفت انگیزی را تماشا کنید که مشرف به بخش قدیمی شهر کبک است. علاوه بر همه این هابناهای تاریخی قابل توجه، بوتیک های کوچک، کافه ها و رستوران های این منطقه هم جمعیت زیادی را به خود جذب می نمایند.

3. اینسبروک، اتریش

اینسبروک پایتخت ایالت فدرال تیرول است که در دره زیبای این (Inn) کوه های آلپ واقع شده است. این شهر کوچک با کوه های مرتفع احاطه شده است که همین موضوع آن را به نقطه محبوبی برای انجام ورزش های زمستانی تبدیل می نماید. شهر اینسبروک حتی تا کنون چندین بار میزبان المپیک زمستانی بوده است. به علاوه به دلیل قرار دریافت کوه های آلپ در نمای پس زمینه، با یکی از زیباترین نقاط دنیا برای برپایی بازار کریسمس روبرو هستیم. بیش از 70 غرفه در میان تزئینات خیره نماینده درختی محصولات سنتی و بین المللی را به فروش می رسانند. نوازندگان ترومپت بر بالای برج هوا را پر از صدای موزیک می نمایند، درحالی که خیمه شب بازها، داستان سرایان و حیوانات بچه ها را سرگرم می نمایند.

2. شهر Jokkmokk، سوئد

شهر Jokkmokk در مدار قطب شمال واقع شده است و زمستانی واقعی را به همراه حجم زیادی از برف و دمای پایین ارایه می دهد. این شهر برای مردم بومی سامی، مرکزی تجارتی بوده است، چرا که آن ها پوست های گوزن شمالی را برای فروش به بازار زمستانی Jokkmokk می آورند. علاوه بر طبیعت شگفت انگیز، گوزن های شمالی خارق العاده و فعالیت های تفریحی فضای باز، برف بازی (گلوله برفی) هم یکی دیگر از جاذبه های هیجان انگیز در این شهر است. همچنین خانه های یخی که توسط یک پیکرتراش ماهر ساخته شده اند، برای سپری کردن یک شب به یاد ماندنی به بازدیدنمایندگان خوش آمد می گویند. کشف فرهنگ سامی و غرق شدن در فعالیت های زمستانی مانند سورتمه سواری با گوزن شمالی یا هاسکی ها (نوعی سگ)، اسکی و البته گلوله برف بازی از جمله تفریحات مفرحی است که در این شهر انتظار شما را می کشند.

1. مونترال، کانادا

مونترال یکی از زیباترین شهرهای قاره امریکا است که برای کریسمس چراغانی می گردد. همچنین به خاطر حجم برفی که شهر را می پوشاند احساس واقعی زمستان در جای جای آن موج می زند. علاوه بر مکان ها زیبا، فعالیت های تفریحی فضای باز بیشماری در این شهر وجود دارد که مردم محلی و توریست ها را به خود جذب می نماید. در میان رویدادها و کنسرت های مختلف محلی، سیرک du Soleil که در ماه دسامبر برنامه های فراموش نشدنی را اجرا می نماید، مانند یک ستاره می درخشد. مونترال شهر واقعا زیبایی است که سراسر آن در طول تعطیلات کریسمس و ماه دسامبر چراغانی می گردد. رویدادهای بسیار، فعالیت های تفریحی فضای باز و فرصت های خرید این اطمینان را ایجاد می نمایند که بهترین تعطیلات زمستانی برای مسافران رقم بخورد. در صورتی که قصد مسافرت داشته باشید، انتخاب شما از میان این لیست کدام یک خواهد بود؟ منبع: placestoseeinyourlifetime

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: کجارو
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 18962

به "10 شهر و روستا با حال و هوای کریسمس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 شهر و روستا با حال و هوای کریسمس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید