کاهش تعداد دانشگاه های پاکستانی در رتبه بندی جدید تایمز

به گزارش مهسان بلاگ، جعفر مهراد در مصاحبه با خبرنگاران گفت: در رتبه بندی سال 2019 موسسه تایمز، تعداد کمی از دانشگاه های کشور پاکستان در بین هزار دانشگاه برتر دنیا قرار گرفتند که این امر برای مسئولان دانشگاه ها و دولت می تواند زنگ خطری باشد که اکنون به صدا درآمده است.

کاهش تعداد دانشگاه های پاکستانی در رتبه بندی جدید تایمز

وی اضافه کرد: تایمز یکی از معتبرترین نظام های رتبه بندی دانشگاهی است. رتبه بندی دانشگاه ها توسط تایمز را می توان عینی و واقعگرایانه تلقی کرد.

بنیانگذار پایگاه استنادی علوم دنیا اسلام گفت: در رتبه بندی سال 2019 میلادی تایمز، پاکستان تنها دارای 3 دانشگاه در فهرست هزار دانشگاه برتر دنیا بود.

مهراد عنوان نمود: سه دانشگاه از کل 190 دانشگاهی که در این کشور وجود دارد تعداد کمی به شمار می رود. تعداد دانشگاه های پاکستان در رتبه بندی سال 2017 میلادی 7 دانشگاه بود. سپس دانشگاه های برتر پاکستان در سال 2018 به 4 دانشگاه و در رتبه بندی برای سال 2019 نیز این رقم به طور تعجب برانگیزی به 3 دانشگاه تقلیل پیدا نموده است.

وی گفت: از سوی دیگر هندوستان که پاکستان این کشور را در بسیاری از فعالیت ها رقیب خود می داند، حضور نسبتا پررنگ تری در بین دانشگاه های برتر دنیا دارد.

بنیانگذار پایگاه استنادی علوم دنیا اسلام تاکید نمود: هندوستان در سال های 2017 و 2018 در بین هزار دانشگاه برتر دنیا دارای 30 دانشگاه ممتاز بود. در رتبه بندی اخیر این رقم به 33 دانشگاه اقزایش پیدا نموده است.

مهراد گفت: سه دانشگاه برتر پاکستان که در بین هزار دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته است عبارتند از انستیتو فناوری اطلاعات کامست و دانشگاه علوم و فناوری هر کدام در رتبه ای میان 601 تا 800 و دانشگاه کشاورزی فیصل آباد در دامنه ای بین 801 تا هزار قرار گرفته است.

وی تاکید نمود: سایر دانشگاه های پاکستان در رتبه بندی سال 2019 تایمز شامل دانشگاه های بهاالدین ذکریا، مهندسی و فناوری لاهور، کالج دولتی دانشگاه لاهور، دامپزشکی و علوم دامی لاهور و دانشگاه لاهور است که عموما در رتبه ای بالاتر از هزار قرار دارند.

بنیانگذار پایگاه استنادی علوم دنیا اسلام گفت: تایمز در رتبه بندی دانشگاه های دنیا از شاخص های آموزشی با وزن 30 درصد(محیط آموزشی)، پژوهشی با وزن 30درصد(حجم، درآمد و شهرت)، استنادها با وزن 30 درصد (نفوذ پژوهشی)، چشم انداز بین المللی با وزن 7/5 درصد(اعضای هیات علمی، دانشجویان و پژوهش) و درآمد صنعتی با وزن 2/5 درصد (انتقال دانش) استفاده می نماید.

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 2723

به "کاهش تعداد دانشگاه های پاکستانی در رتبه بندی جدید تایمز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش تعداد دانشگاه های پاکستانی در رتبه بندی جدید تایمز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید