کارشناسان و مسئولان موزه ها با انواع خطرات تهدید کننده آثار آَشنا شدند

به گزارش مهسان بلاگ، کارشناسان و مسئولان موزه ها در دومین کارگاه آموزشی ملی سنجش و پایش در محیط های موزه ای - در راه موزه سبز که در موزه تخت جمشید استان فارس ،یکی از موزه های منتخب در پروژه موزه سبز ، برگزار گردید با انواع خطرات تهدید کننده طبیعی و انسان ساز پیرامون آثار آَشنا شدند.

کارشناسان و مسئولان موزه ها با انواع خطرات تهدید کننده آثار آَشنا شدند

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری منیژه هادیان دهکردی مدیر پروژه موزه سبز و مدرس کارگاه با اعلام این خبر گفت: این کارگاه توسط پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار فرهنگی - تاریخی به منظور آشنایی و افزایش سطح دانش کارشناسان و مسئولین مرتبط در موزه ها برگزار گردید تا آگاهی آنها نسبت به اهمیت امر پایش و شیوه های مربوط برای ارزیابی محیط های داخلی موزه ها افزایش یافته و به روز گردد.

عضو هیات علمی پژوهشکده حفاظت و مرمت آثارفرهنگی -تاریخی توضیح داد: در این کارگاه علاوه بر معرفی انواع خطرات تهدید کننده طبیعی و انسان ساز پیرامون آثار همچون متغیرهای محیطی دما، رطوبت نسبی، نور، آلاینده ها، آفات و بلایای طبیعی به اثرات مخرب آنها پرداخته شد.

او با بیان اینکه علاوه بر این ، روش های سنجش و کنترل هر یک از این عوامل بطور نظری و عملی معرفی شدند، توضیح داد: مقایسه اقدامات حفاظتی پیشگیرانه با روش های مداخله گرانه یکی دیگر از مباحث این کارگاه آموزشی بود.

به گفته هادیان دهکردی، در بخش دیگر این کارگاه و در راستای اهداف پژوهشی فاز دوم پروژه موزه سبز با همراهی مسئولان و شرکت کنندگان از موزه تخت جمشید بازدید شد و دزیمترهای مربوط به پایش محیطی در مکان های انتخاب شده نصب شدند.

او در انتها خاطر نشان ساخت که موزه تخت جمشید با توجه به موقعیت مکانی و اقلیمی اش یکی از موزه های منتخب در پروژه موزه سبز است که کار پایش اش با همکاری کارشناسان آن به مدت یکسال صورت خواهد گرفت و وضعیت نگهداری از آثار در آن زیر نظر گرفته خواهد شد.

دومین کارگاه آموزشی ملی سنجش و پایش در محیط های موزه ای- در راه موزه سبز در موزه تخت جمشید استان فارس توسط پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار فرهنگی -تاریخی ،همکاری و حمایت اداره کل میراث فرهنگی استان فارس و مدیریت پایگاه میراث جهانی تخت جمشید و پاسارگاد با حضور شرکت کنندگانی از این استان برگزار گردید که طی آن مسئولین موزه و شرکت کنندگان سوالات و چالش هایی که با آن روبرو هستند را به بحث و تبادل نظر گذاشتند.

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 15377

به "کارشناسان و مسئولان موزه ها با انواع خطرات تهدید کننده آثار آَشنا شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارشناسان و مسئولان موزه ها با انواع خطرات تهدید کننده آثار آَشنا شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید