پرده خوانی ها و نقالی های علوی ثبت می گردد

به گزارش مهسان بلاگ، در دهه ولایت ثبت و ضبط نقالی و پرده خوانی از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در حال اجرا است.

پرده خوانی ها و نقالی های علوی ثبت می گردد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری خبرنگاران به نقل از رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری، مدیریت هنرهای نمایشی معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری در حوزه هنرهای نمایشی کوشیده است ضمن کشف استعدادهای جوان و حمایت از آن ها و توجه به سرمایه های منابع انسانی خود، مخاطبان و هنرمندان، متناسب با هر مناسبتی اثری در حوزه های گوناگون هنرهای نمایشی فراوری کند. این بار هم در دهه ولایت به سراغ بعضی از اصیل ترین و قدیمی ترین شیوه های هنرهای نمایشی ایران از جمله نقالی و پرده خوانی رفته است.

فراوری این آثار ضمن کوشش برای ثبت بعضی از گونه های مهجور افتاده هنرهای نمایشی، در واقع ارائه الگوهایی است برای مناطق و مراکز سازمان که بیش تر از گذشته به فراوری آثار هنری با استفاده از امکانات داخلی سازمان اهتمام ورزند.

علی عطایی مدیر هنرهای نمایش ابراز امیدواری کرد که به زودی با نهادهای موازی و متولی امر، گام هایی مشترک برای ثبت و ضبط هنرهای نمایشی ایرانی بردارد.

بعضی از این آثار که به مناسبت عید سعید غدیرخم ضبط شده درباره نبرد خندق، نبرد خیبر، نبرد صفین و روایت غدیر خم است که توسط مرشد ابوالفضل ورمزیار نقالی شده است.

4139/

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 62129

به "پرده خوانی ها و نقالی های علوی ثبت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرده خوانی ها و نقالی های علوی ثبت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید