پاپ خواهان اقدام جهانی برای مهار آتش سوزی آمازون شد

به گزارش مهسان بلاگ، رهبر کاتولیک های دنیا ضمن ابراز نگرانی از وضعیت آتش سوزی گسترده جنگل های آمازون، خواهان اقدام بین المللی برای حل و فصل این چالش جدی در کره زمین و مهار این آتش سوزی شد.

پاپ خواهان اقدام جهانی برای مهار آتش سوزی آمازون شد

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از تارنمای بوئنوس آیرس تایمز، پاپ فرانسیس در اظهاراتی بیان کرد: ما نگران وضعیت جنگل های آمازون هستیم. این جنگل ها ریه های حیاتی برای سیاره ما است.

روزنامه دیلی تلگراف نیز گزارش داد، رهبر کاتولیک های دنیا خواهان تعهدات دنیای برای مهار آتش سوزی گسترده در آمازون شد. پاپ تاکید نمود که وجود جنگل های آمازون برای سیاره زمین حیاتی است.

براساس اعلام موسسه ملی تحقیقات فضایی، آتش سوزی ها در بزرگترین جنگل استوایی دنیا(جنگل آمازون) در دوره ریاست جمهوری ژائیر بولسونارو رئیس جمهوری برزیل 82 درصد افزایش یافته و برزیل اکنون بزرگترین موج آتش سوزی را در پنج سال اخیر در آمازون تجربه می نماید.

ادامه آتش سوزی در جنگل های باران زا آمازون که از آن به عنوان ریه کره زمین یاد می گردد، بنابر آمارها یکی از بی سابقه ترین آتش سوزی ها از سال 2013 میلادی تاکنون بوده و واکنش ها دنیای را به همراه داشته است.

وسعت جنگل های آمازون که 20 درصد اکسیژن دنیا را تامین می نماید در آمریکای جنوبی کشورهایی از جمله برزیل، ونزوئلا، کلمبیا، پاراگوئه، پرو و بولیوی را دربر می گیرد.

در حوزه جنگل های باران زا آمازون از ژانویه گذشته تاکنون و بنابر آمار ارائه شده از سوی موسسه ملی برزیل در امور تحقیقات فضایی(آی ان پی ای) فقط از ماه ژانویه تا 23 ماه اوت (دی 97 تا اول شهریور 98) 75 هزار و 336 فقره آتش سوزی اتفاق افتاده است.

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 16356

به "پاپ خواهان اقدام جهانی برای مهار آتش سوزی آمازون شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاپ خواهان اقدام جهانی برای مهار آتش سوزی آمازون شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید