پاریس: آمریکا می تواند از تنش با ایران بکاهد

به گزارش مهسان بلاگ، وزیر خارجه فرانسه در سخنرانی در سنای این کشور گفت که پاریس خواهان تنش زدایی در منطقه خلیج فارس است.

پاریس: آمریکا می تواند از تنش با ایران بکاهد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزیر خارجه فرانسه شامگاه سه شنبه به وقت تهران گفت که آمریکا با وجود خروج از برجام می تواند در مسیرکاستن از تنش ها کوشش کند.

به نوشته وبگاه ریپابلیک ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه در سخنرانی در سنای این کشور با اشاره به تصمیمات ایران برای عبور از میزان ذخایر اورانیوم 3.67 درصدی و همچنین افزایش سطح غنی سازی، آن را واکنش بد در قبال یک تصمیم بد (خروج یکجانبه آمریکا از برجام) توصیف کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی فرانسه با اشاره به گفت و گوی اخیر امانوئل ماکرون رئیس جمهور این کشور با حسن روحانی رئیس جمهور ایران و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، گفت که پاریس خواهان ایجاد فضایی برای گفت و گو جهت تنش زدایی از وضعیت خطرناک بالقوه است.

وزیر خارجه فرانسه در حالی این سخنان را بیان داشته که ایران پس از خروج آمریکا از برجام یک سال به اروپایی ها برای ایجاد راهکارهای مناسب تجاری فرصت داد، اما اروپا در عمل کاری از پیش نبرد. پس از یک سال صبر راهبردی، ایران گفت که به سقف 300 کیلویی ذخایر اورانیوم و 130 تنی ذخایر آب سنگین پایبند نخواهد بود.کاهش تعهدات هسته ای ایران ذیل دو بند 26 و 36 برجام صورت می پذیرد و ناقض این توافق نیست.

به نوشته این منبع خبری، لودریان در بخش دیگر سخنان خود گفت: آمریکایی ها اگرچه دیگر از امضا نمایندگان (برجام) نیستند، اما می توانند با اتخاذ ژستی آشتی جویانه فضایی جهت گفت وگو و اجتناب از تشدید کنترل نشده اوضاع یا حتی یک اتفاق ایجاد نمایند.

این در حالی است که دوشنبه شب یک مقام دولت فرانسه گفت که مشاور ارشد رئیس جمهور این کشور سه شنبه به تهران سفر می نماید. یک مقام کاخ الیزه روز گذشته مدعی شده مشاور ارشد رئیس جمهور فرانسه سه شنبه در سفری دو روزه وارد تهران خواهد شد. او ادعا کرد هدف از این سفر کاستن از تنش ها میان ایران و آمریکاست. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیغام/

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 12078

به "پاریس: آمریکا می تواند از تنش با ایران بکاهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاریس: آمریکا می تواند از تنش با ایران بکاهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید