ویروس کرونا به وسیله هوا منتقل نمی گردد

به گزارش مهسان بلاگ، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد مطالعات جدید شواهدی مبنی بر انتقال کرونا به وسیله هوا را ارائه نمی کند.

ویروس کرونا به وسیله هوا منتقل نمی گردد

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران از سی ان ان، مطالعه ای که در اوایل ماه جاری میلادی منتشر شد، نشان می دهد که ویروس کرونا می تواند تا سه ساعت در ذرات معلق در هوا بماند.

اما سازمان بهداشت دنیای در گزارش روزانه خود درباره کروناویروس گفت، این آزمایش در خصوص شرایط و شرایط دنیا واقعی صدق نمی نماید، بنابراین هیچ مدرکی مبنی بر انتقال ویروس به وسیله هوا ارائه نمی دهد.

در این گزارش، سازمان بهداشت دنیای گفت در این آزمایش از تجهیزات آزمایشگاهی پرقدرت استفاده شد که نه سرفه و عطسه طبیعی انسان، و نه روش های فراوری آئروسل (ذرات معلق در هوا) در تنظیمات آزمایشگاهی، انتقال به وسیله هوا را نشان نمی دهد.

لازم به ذکر است سازمان بهداشت دنیای قبلا اظهار نموده که ویروس کرونا به وسیله تماس نزدیک با قطرات تنفسی، مانند وقتی که فرد سرفه یا عطسه می نماید، منتقل می گردد. همچنین توسط مواد و سطوحی که با قطرات کروناویروس آلوده شده اند نیز منتقل می گردد.

هنگامی که قطرات کروناویروس به بینی، دهان یا چشم های یک فرد برسد، به این صورت مستقیماً بین افراد پخش می گردد. از آنجا که قطرات، برای در هوا بودن بسیار سنگین هستند، آنها روی اشیاء اطراف آن شخص فرود می آیند و افراد با لمس آن اشیاء آلوده و سپس لمس کردن چشم، بینی یا دهان خود، به این ویروس آلوده می شوند.

4112/

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 44421

به "ویروس کرونا به وسیله هوا منتقل نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس کرونا به وسیله هوا منتقل نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید