ورزش، بازوی توانمند رونق مالی جوامع است

به گزارش مهسان بلاگ، مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: ورزش در برهه کنونی یکی از بازوان توانمند برای رونق مالی جوامه به شمار می رود.

ورزش، بازوی توانمند رونق مالی جوامع است

به گزارش خبرنگاران، علی خلیلی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته تربیت بدنی که در سالن کنفرانس اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان برگزار گردید، ضمن تسلیت به مناسبت اربعین حسینی، روز 24 مهرماه را روز ملی پارالمپیک بیان نمود و اضافه کرد: خوشبختانه در این روز که اختصاص به ورزشکاران جانباز و معلول داشت، رقیه شجاعی ورزشکار ملی پوش زنجانی در رشته تیراندازی توانست جواز حضور در پارالمپیک 2020 توکیو را کسب کند.

وی با تاکید بر اینکه در برهه کنونی و با توجه به اینکه مقوله ورزش در جوامع مختلف به صورت کاملا حرفه ای دنبال می گردد، لذا این عرصه می تواند در رونق مالی تاثیر زیادی داشته باشد، توضیح داد: امسال زنجان یکی از استان هایی بود که بیشترین میزبانی ها را در رشته های مختلف تقبل کرد و این خود می تواند زمینه مناسبی برای رونق مالی استان با حضور تعداد کثری از ورزشکاران باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه یکی از کمبودهایی که امروز در عرصه صنعت گردشگری مشاهده می گردد، بحث کمبود زیرساخت های هتلینگ است، ادامه داد: با توجه به اینکه زنجان از شرایط و زیرساخت های خوبی در زمینه برگزاری رقابت های مختلف ورزشی برخوردار است اما این میزبانی ها در صورتی به رونق مالی تبدیل خواهد شد که بتوانیم زمینه اسکان این تعداد ورزشکار و عوامل اجرایی را با احداث هتل های مناسب فراهم کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه نبود زیرساخت مهمی چون هتل مناسب در استان باعث شده است تا علی رغم برخورداری از زیرساخت های ورزشی جهت میزبانی رقابت های بین المللی، در انجام این کار ناکام بمانیم، اظهار کرد: بی تردید زنجان از سابقه خوبی در میزبانی چنین رویدادهایی برخوردار است و به همین خاطر می توان با سرمایه گذاری در زمینه احداث هتل در این استان، بستر این میزبانی ها را نیز در استان فراهم کرد.

خلیلی در ادامه از فعالیت بیش از 300 هیئت ورزشی در سطح استان اطلاع داد و با یادآوری اینکه تا به امروز بیش از 37 هزار ورزشکار به لحاظ برخورداری از بیمه ورزشی ساماندهی شده اند که این رقم نسبت به سال گذشته با افزایش چشم گیری همراه بوده است، بیان نمود: از ابتدای امسال تاکنون تعداد 155 ورزشکار زنجانی به اردوی تیم های ملی دعوت شده اند که از این تعداد 66 نفر در بخش آقایان و بانوان برگزیده شده اند.

این مسئول همچنین تعداد مدال های برون مرزی کسب شده توسط ورزشکاران استان از ابتدای امسال تا به امروز را 97 مدال در بخش آقایان و 28 مدال در بخش بانوان اعلام نمود و گفت: همچنین در طول امسال، استان زنجان 45 میزبان رقابت های کشوری، 17 میزبانی اردوی تیم های ملی و سه مورد نیز میزبانی رقابت های بین المللی را عهده دار بوده است.

وی با اشاره به برگزاری دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور که در نیمه تابستان امسال برگزار گردید، از افزایش 38 درصدی تعداد مدال های کسب شده توسط ورزشکاران زنجانی اطلاع داد و اضافه کرد: رتبه ای که استان زنجان در اولین دوره این رقابت ها به دست آورده بود، صندلی بیستم بود که خوشبختانه با 60 مدالی که در دومین دوره این المپیاد به دست آمد، این رتبه به صندلی دوازدهم ارتقا یافت.

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 22747

به "ورزش، بازوی توانمند رونق مالی جوامع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزش، بازوی توانمند رونق مالی جوامع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید