واکسیناسیون بچه ها 12سال به بالا بازگشت به زندگی عادی را تسریع می نماید

به گزارش مهسان بلاگ، یک متخصص بیماری های عفونی اطفال در آمریکا با اشاره به مجوز استفاده اضطراری واکسن فایزر برای بچه ها 12 سال به بالا گفت: تزریق واکسن های کووید-19 به بچه ها 12 سال به بالا ایمن و موثر است و ممکن است فرایند بازگشت به زندگی عادی را تسریع کند.

واکسیناسیون بچه ها 12سال به بالا بازگشت به زندگی عادی را تسریع می نماید

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، دکتر جسیکا اریکسون اضافه نمود: در حالی که واکسن فایزر در آمریکا مجوز استفاده اضطرای برای نوجوانان 12 ساله را گرفته است، اما ممکن است والدین هنوز احتیاج داشته باشند که نسبت به بی خطر بودن این واکسن اطمینان یابند.

وی تاکید نمود: این واکسن مطالعات دقیق را پشت سر گذاشته و بی خطر بودن آن تعیین شده است. مردم از اثرات طولانی مدت واکسن های کرونا نگران هستند، زیرا این واکسن ها تنها 9 ماه تا یک سال تحت آزمایش قرار گرفته اند، اما بیشتر عوارض جانبی ناشی از تزریق واکسن تنها در چند روز تا سه ماه اول بعد از تزریق واکسن اتفاق می افتد که اکنون آن موقع را پشت سر گذاشته ایم.

عوارض جانبی احتمالی ناشی از تزریق این واکسن ها در بچه ها همانند بزرگسالان است. این عوارض شامل ابتلا به تب با درجه پایین، بدن درد، خستگی و درد در محل تزریق است.

اریکسون گفت: اگر علائمی مانند تب بالا، بیش از دو روز در کودک ادامه یابد، والدین باید با پزشک تماس بگیرند.

حدود 12 مورد از التهاب قلب - میوکاردیت - در بچه ها پس از تزریق واکسن کرونا گزارش شده است، اما این متخصص گفت که ارتباط مستقیم ابتلا به این بیماری ها با این واکسن تعیین نیست.

به گفته اریکسون، تزریق واکسن کرونا برای بچه ها مبتلا به آلرژی یا مبتلا بیماری های مزمن، بی خطر است و تزریق آن در کنار سایر مصون سازی ها در دوران کودکی ایمن است.

نتیجه آزمایش این واکسن بر روی بچه ها 12 تا 15 ساله هیچ گونه عوارض یا عارضه جانبی نداشته است و تعیین شد که این واکسن برای پیشگیری از ابتلا به کرونا بر روی افراد 12 تا 15 ساله 100 درصد موثر است - که این میزان نسبت به بزرگسالان بهتر است.

وی اضافه نمود: نتیجه مطالعه روی هزار نوجوانی که واکسن کرونا دریافت نموده بودند نشان داد که هیچ یک به بیماری کرونا مبتلا نشدند؛ در حالی که از هزار نوجوانی که در گروه دارونما قرار داشتند 16 نفر به کووید-19 مبتلا شدند که این میزان بسیار شگفت انگیز است. هنوز هم، برخی از والدین ممکن است نسبت به واکسیناسیون فرزندان خود تردید داشته باشند؛ زیرا آن ها شنیده اند که بچه ها به کووید-19 مبتلا نمی شوند و یا به همین راحتی ویروس را منتشر نمی نمایند.

اریکسون گفت: درست است که بچه ها کمتر به موارد شدید کووید-19 مبتلا می شوند و یا بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می دهند، اما حتی بچه ها سالم نیز می توانند به موارد جدی کرونا مبتلا یا در بیمارستان بستری شوند.

وی هشدار داد: همه گیری کووید-19 هنوز به خاتمه نرسیده است، بنابراین اکنون با گزینه انتخاب میان ابتلای طبیعی به کووید-19 یا دریافت واکسن روبرو هستیم و می دانیم که خطرات بروز واکنش های جدی ناشی از تزریق واکسن بسیار کمتر از خطر ابتلا به موارد جدی کووید- 19 است.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا موسوم به کووید19 اواسط ماه دسامبر 2019 (24 آذر 1398) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین بیان کرد.

تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه 21 اسفندماه 98 در کنفرانسی تاکید نمود که اگرچه واژه همه گیر (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد، نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد، اما ارزیابی های این سازمان ویروس کرونا را همه گیر جهانی شناسایی و اعلام می نماید.

این در حالی است که دانشمندان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا، رد این ویروس را پیش از این تاریخ رسمی گرفته و نتایج پژوهش خود را در نشریه بیماری های عفونی بالینی منتشر نموده اند. این پژوهشگران پس از 11 ماه، با آنالیز نتایج قبلی، 39 نفر را در سه ایالت آمریکا شناسایی نموده اند که دو هفته قبل از اعلام رسمی چین، در خون آن ها پادتن کرونا وجود داشته است. اولین مورد کرونا در آمریکا 21 ژانویه 2020 یعنی سه هفته بعد از اعلام چین شناسایی شد.

شرکت فایزر آمریکا روز 19 آبان ماه 1399 بیان کرد که این شرکت به واکسن کرونا دست یافته و این واکسن تا 90 درصد در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر عمل نموده است.

شرکت آمریکایی مدرنا هم 25 آبان ماه 99 بیان کرد: واکسن فراوریی این شرکت برای کرونا تا حدود 95 درصد موثر بوده و ایمنی ایجاد نموده است.

علاوه بر این چندین کشور همچون ایران، هند، روسیه، چین، انگلیس و آمریکا وارد عرصه فراوری واکسن کرونا شده اند و موفقیت های چشمگیری در این زمینه کسب نموده اند.

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 88152

به "واکسیناسیون بچه ها 12سال به بالا بازگشت به زندگی عادی را تسریع می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسیناسیون بچه ها 12سال به بالا بازگشت به زندگی عادی را تسریع می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید