نوآورترین دانشگاه های دنیا معرفی شدند

به گزارش مهسان بلاگ، جعفر مهراد، استاد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز در تبادل نظر با مهر با تشریح جزئیات این رتبه بندی گفت: بر اساس رتبه بندی رویترز دانشگاه استنفورد طی چهار سال متوالی نوآورترین دانشگاه دنیا است.

نوآورترین دانشگاه های دنیا معرفی شدند

وی اضافه نمود: این رتبه بندی دانشگاه های دنیا را بر حسب پیشرفت های جاری در علوم، اختراع فناوری های جدید و فعالیت های تازه ای را که در کسب و کار و صنایع بوجود می آورند رتبه بندی می نماید.

استاد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز تاکید نمود: دانشگاه استنفورد با بیشترین اختراعات و تحقیقات علمی مقام اول نوآورترین دانشگاه های دنیا را بدست آورده است. اختراعات و تحقیقات علمی این دانشگاه، بیشترین استنادها را توسط سایر موسسات آموزش عالی دنیا دریافت نموده است.

مهراد مطرح کرد: این استنادها در رتبه بندی نوآورترین دانشگاه های دنیا نقش مهمی را ایفا می نماید که توسط آنالیتکس کلاریویت آنالیز و محاسبه می گردد.

وی تاکید نمود: تحقیقات جاری دانشگاه استنفورد شامل پیشرفت های قابل توجهی در حوزه هوش مصنوعی از جمله نسل جدید پیشرفته ترین سیستم های دوربین برای راهنمایی ماشین های بدون راننده و شبیه سازهایی است که می تواند تاثیر متقابل داروها را قبل از آن که داروهای جدید بر روی انسان آزمایش گردد، پیش بینی کند.

استاد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز گفت: در حالیکه رتبه تعدادی از دانشگاه های انگلستان و کشورهای آسیایی رو به کاهش است، دانشگاه های آمریکا در این رتبه بندی مکان های برتر را به خود اختصاص داده اند.

مهراد گفت: انستیتو فناوری ماساچوست، دانشگاه هاروارد، دانشگاه پنسیلوانیا و دانشگاه واشنگتن در فهرست جدول رتبه بندی به ترتیب رتبه های دوم تا پنجم را از آن خود نموده اند.

وی اضافه نمود: سیستم دانشگاهی تگزاس حائز رتبه ششم است و دانشگاه ku Keuven بلژیک در صندلی هفتم واقع شده است.

استاد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز گفت: براساس اعلام این موسسه، رتبه هشتم مربوط به امپریال کالج لندن است. دانشگاه چپل هیل کارولینای شمالی و دانشگاه وندربیلت رتبه های نهم و دهم را بدست آورده اند.

مهراد گفت: در مجمموع 8 دانشگاه از 10 دانشگاه نوآور سال گذشته، در سال 2018 میلادی نیز در جمع 10 دانشگاه نوآور دنیا مشاهده می شوند.

وی اضافه نمود: براساس رتبه بندی رویترز، سایر دانشگاه های دنیا نیز به پیشرفت های مشخصی نایل آمده اند. بیشترین موفقیت به دلیل تحقیقات علمی در باب گرافین از آن دانشگاه منچستر انگلستان است که با 27 پله صعود از رتبه 80 به رتبه 53 ارتقا پیدا نموده است. گرافین ماده ای مقاوم، بی نهایت سبک، انعطاف پذیر و رسانا است که در الکترونیک، انرژی، حمل و نقل و سایر صنایع کاربرد فراوان دارد.

استاد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز گفت: روندهای ژئوپولتیکی در رتبه بندی امسال عامل مشخص کننده است. در اروپا، بی اعتمادی به خروج انگلستان از اتحادیه اروپا در تحقیقات علمی تاثیرات منفی و مثبت فراوانی از خود بجا گذاشته است. آلمان و چین بر حضور تعداد دانشگاه های خود در بین 100 دانشگاه نوآور دنیا اضافه نموده اند. عامل این افزایش به دلیل تعداد اختراعاتی است که دانشگاه های این دو کشور به ثبت رسانده اند.

مهراد تاکید نمود : در مجموع، آمریکا در بین 100 دانشگاه نوآور دنیا با 46دانشگاه، آلمان و ژاپن هر کدام با 9 دانشگاه رتبه های اول و دوم را در اختیار دارند.

وی گفت: کره جنوبی در فهرست جدول رتبه بندی دانشگاه های نوآور دنیا با 8 دانشگاه در صندلی سوم قرار گرفته است.

استاد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز تاکید نمود: کشورهای چین، فرانسه و انگلستان نیز هر کدام دارای 5 دانشگاه نوآور دنیا است. سوئیس دارای 3 دانشگاه، بلژیک، کانادا و هلند نیز هر کدام دارای 2 دانشگاه و دانمارک و سنگاپور نیز هر کدام دارای یک دانشگاه نوآور دنیا هستند.

مهراد گفت: براساس منطقه، آمریکای شمالی 48، اروپا 27، آسیا 23 دانشگاه در بین 100 دانشگاه نوآور دنیا دارد. افریقا، آمریکای جنوبی و اقیانوسیه فاقد دانشگاه نوآور دنیا است.

vetworld.ir: مجله دامپزشکی | مجله خبری دانشجویان دامپزشکی

virapars.ir: مجله ویراپارس | مجله گردشگری و مسافرتی، خبری و ورزشی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 23957

به "نوآورترین دانشگاه های دنیا معرفی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوآورترین دانشگاه های دنیا معرفی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید