نمایشگاه شهاب سنگ های آسمانی در مجموعه رباط تاریخی لاری تربت حیدریه افتتاح شد

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه از افتتاح هم زمان نمایشگاه های شهاب سنگ های آسمانی و لیوان های قدیمی در رباط تاریخی لاری این شهرستان اطلاع داد.

نمایشگاه شهاب سنگ های آسمانی در مجموعه رباط تاریخی لاری تربت حیدریه افتتاح شد

به گزارش خبرنگاران خراسان رضوی علی محمدی امروز سه شنبه چهارم خردادماه 1400 در مراسم افتتاح این نمایشگاه ها که با حضور نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه درمجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان برگزار گردید، گفت: در هفته میراث فرهنگی علاوه بر نمایشگاه شهاب سنگ های آسمانی و نمایشگاه لیوان های قدیمی، نمایشگاهی از تصاویر مشاهیر و اسناد قدیمی در محل مقبره تاریخی لاری برگزار گردید.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه ادامه داد: این نمایشگاه با هدف تبیین گذشته تاریخی و زنده نگه داشتن یاد رجال و مشاهیر این شهرستان حدود 70 سندتاریخی، تندیس مشاهیر و دیگر اشیای تاریخی گردآوری شده است.

محمدی توضیح داد: این نمایشگاه ها که با همکاری شهرداری، اداره فرهنگ و ارشاداسلامی و متولیان موقوفه مرحوم لاری و بخش خصوصی راه اندازی شده است، سردیس ها، زندگی نامه و عکس های رجال و مشاهیر تربت حیدریه و بخشی از اشیاء تاریخی متعلق به آن ها به نمایش گذاشته شده است.

او گفت: در حاشیه این مراسم به مناسبت هفته میراث فرهنگی از بعضی موزه داران، مجموعه داران، شاعران و احیاگران بناهای تاریخی تجلیل شد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 86902

به "نمایشگاه شهاب سنگ های آسمانی در مجموعه رباط تاریخی لاری تربت حیدریه افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه شهاب سنگ های آسمانی در مجموعه رباط تاریخی لاری تربت حیدریه افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید