مکمل های فراوری داخل 20 درصد افزایش یافت

به گزارش مهسان بلاگ، سرپرست اداره کل امور فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو از افزایش 20 درصدی فراوری داخل مکمل های تغذیه ای در امسال اطلاع داد.

مکمل های فراوری داخل 20 درصد افزایش یافت

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، منوچهر دادگر نژاد، با اشاره به سیاست های سازمان غذا و دارو در زمینه کاهش میزان واردات مکمل ها، اظهار کرد: در سال 98 حدود 88 شرکت واردنماینده مکمل تا مردادماه سال جاری 26 میلیون یورو فرآورده را به کشور وارد نموده اند که میزان آن نصف واردات سال 97 بود.

سرپرست اداره کل امور فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه افزایش واردات ماده اولیه مکمل به معنای افزایش فراوری داخل این فرآورده ها در داخل است، بیان کرد: واردات مواد اولیه فراوری مکمل بیش از 20 درصد رشد داشته است، این در حالی است که شاهد کاهش 30 درصدی واردات انواع مکمل به کشور هستیم.

دادگر نژاد اعلام نمود: بر اساس آمار اعلام شده از سوی فراورینماینده ها، میزان فروش مکمل های داخلی در سال 96 کمتر از 700 میلیارد تومان بوده که در سال 97 این عدد به بیش از 900 میلیارد و از ابتدای سال 98 تا به امروز این عدد به بیش از 600 میلیارد تومان رسیده است. این اعداد به وضوح نشان دهنده تقویت بازار مکمل های فراوری داخل است.

سرپرست اداره کل امور فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با تأکید بر اینکه واردات ماده اولیه فراوری مکمل از منابع بسیار معتبر جهان تأمین می گردد، گفت: کنترل و نظارت های خوبی نیز برای سنجش کیفیت مواد اولیه وارداتی صورت می گیرد.

وی با اشاره به تقویت فراوری داخل مکمل ها در دو سال اخیر، اظهار کرد: بزرگ ترین واردنماینده های مکمل تغذیه ای کشور اکثرا در نیمه دوم 97 تا به امروز به فراوری مکمل روی آورده اند، به عنوان مثال، یکی از واردنمایندگان بزرگ مکمل 110 مجوز واردات داشته که به درخواست خودش مجوز ها را ابطال و به جای آن مجوز فراوری 70 قلم مکمل را دریافت کرد. شرکتی دیگر نیز مجوز وارداتی 60 قلم مکمل وارداتی خود را ابطال و در عوض، مجوز فراوری 30 فرآورده را اخذ نموده است.

وی درمورد واردات مکمل های آمریکایی نیز گفت: از ابتدای سال 98 هیچ نوع مجوزی برای واردات محصول نهایی امریکایی صادر نشده است و فرآورده های آمریکایی که در حال حاضر در سطح عرضه وجود دارند، تا سرانجام سال 98 مجوز داشته اند که فرآیند انتقال پول و حمل آن ها در سال 98 انجام شده است.

دادگر نژاد اعلام نمود: در سال 98 تنها به شرکت های فراورینماینده فرآورده های آمریکایی که برای انتقال دانش فنی به ایران اعلام آمادگی نمایند، اجازه می دهیم در یک مرحله به مقدار بسیار محدود فرآورده را به صورت بالک وارد کشور نمایند تا پس از انتقال دانش فنی، فرآورده مورد نظر در داخل کشور فراوری گردد.

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 31640

به "مکمل های فراوری داخل 20 درصد افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکمل های فراوری داخل 20 درصد افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید