مقدس نژاد بیان کرد؛ صرفه جویی 15 درصدی در قیر و آسفالت با استفاده 25 درصدی از مصالح RIP

به گزارش مهسان بلاگ، یک مقام مسئول گفت: استفاده 25 درصدی از مصالح RIP منجر به صرفه جویی 15 درصدی در محصولات قیر و آسفالت می گردد.

مقدس نژاد بیان کرد؛ صرفه جویی 15 درصدی در قیر و آسفالت با استفاده 25 درصدی از مصالح RIP

به گزارش خبرنگار ؛ فریدون مقدس نژاد رئیس کمیته علمی دهمین همایش ملی و نمایشگاه قیر، آسفالت و ماشین آلات، از راه اندازی سامانه اطلاعات کارخانه های قیر و آسفالت توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اطلاع داد و گفت: با راه اندازی این سامانه بخشی از آسفالت و نوع قیر آنالیز می گردد و ما به وسیله آن می توانیم کیفیت محصولات را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: آنالیز دستاوردها و ارزیابی محصولات 800 کارخانه مورد آنالیز قرار گرفته و بیش از 150 کارخانه ملزم به اصلاح اشکالات محصولات خود شده اند . از سوی دیگر بهبود فرآیند استفاده از آسفالت نیز در این ارزیابی ها مورد آنالیز قرار گرفته است.

رئیس کمیته علمی دهمین همایش ملی و نمایشگاه قیر، آسفالت و ماشین آلات توضیح داد: تجهیز و راه اندازی آزمایشگاه پیشرفته قیر و انتقال دانش و توسعه فناوری ها به وسیله کارگروه فناوری های نوین از مهمترین اقدامات مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در حوزه قیر طی یکسال گذشته بوده است.

وی یادآوری کرد: ایجاد سامانه مدیریت روسازی راه ها برای اولین بار توسط مرکز تحقیقات راه و مسکن ایجاد شده و در این سامانه 32 هزار کیلومتر راه روستایی مورد آنالیز قرار گرفته است.

مقدس نژاد شرح داد: استفاده از مصالح حاصل از تراشه آسفالت در سازمان راهداری و فراوری سالانه 1.2 میلیون تراشه آسفالت حاوی 42 هزار تن قیر به ارزش 165 میلیارد تومان از مهمترین فعالیت های این مرکز طی سال های گذشته به شمار می رود.

وی اعلام کرد: استفاده 25 درصد از مصالح RIP منجر به صرفه جویی 15 درصدی در مصرف قیر آسفالت می گردد که امیدواریم سازمان ها و شرکت های عمرانی بتوانند از این محصول استفاده نمایند.

رئیس کمیته علمی دهمین همایش ملی و نمایشگاه قیر، آسفالت و ماشین آلات اضافه نمود: برای اولین بار استفاده از قیر پودر لاستیکی در استان یزد با نظارت مرکز تحقیقات صورت گرفت و همچنین شرکت فرودگاه ها و ناوبری کشور نیز در اجرای روکش و آسفالت سه فرودگاه اصفهان، شیراز و زاهدان مورد استفاده قرار داد.

وی گفت: شهرداری تهران و اصفهان نیز از محصولات پودر پلاستیکی در برخی از پروژه های عمرانی خود استفاده نموده اند.

مقدس نژاد شرح داد: توجه به آسفالت های حفاظتی و همچنین عزم سازمان راهداری برای استفاده از روش های پیشگیرانه مورد توجه بوده است.

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 2847

به "مقدس نژاد بیان کرد؛ صرفه جویی 15 درصدی در قیر و آسفالت با استفاده 25 درصدی از مصالح RIP" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقدس نژاد بیان کرد؛ صرفه جویی 15 درصدی در قیر و آسفالت با استفاده 25 درصدی از مصالح RIP"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید