مسائل اقتصادی در کمین بچه ها بیش فعال

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران/خراسان رضوی محققان دریافتند که بچه ها مبتلا به اختلال کم توجهی بیش فعالی(ADHD) در بزرگسالی با مسائل اقتصادی بیشتری روبرو هستند.

مسائل اقتصادی در کمین بچه ها بیش فعال

به گزارش هلث دی، مطالعات جدید دانشگاه ایالتی آریزونا در ایالات متحده حاکی از آن است، بچه های که با اختلال کمبود توجهی بیش فعالی(ADHD) در کودکی روبرو هستند، تمایل دارند که بعد از ترک مدرسه از همسالان خود دوری و بیشتر زمان را با والدین خود سپری نمایند و درآمد کمتری داشته باشند.

نتایج این آنالیز در افرادی که علائم شاخص این اختلال از جمله عدم توانایی در تمرکز، بیش فعالی، بیقراری و تکانشگری را هم ندارند، صادق است.

این تحقیق بر روی 364 بزرگسال 25 تا 30 ساله که در کودکی مبتلا به این اختلال بودند و افراد بدون این اختلال انجام شد.

محققان دریافتند، افراد در سن 30 سالگی که بدون اختلال بودند نسبت به افرادی که این اختلال را داشتند، استقلال اقتصادی بیشتری از جمله مالکیت خانه(42 درصد در مقابل 22 درصد) پس انداز بیشتر و زندگی در خارج از خانه والدین یا اعضاء خانواده(91 درصد در مقابل 70 درصد) داشتند.

علاوه بر این، افراد در سن 30 سالگی درآمد کمتری(37 درصد کمتر) نسبت به افراد بدون سابقه این اختلال داشتند.

محققان در ادامه افزودند: این اختلاف درآمدی مشابه افرادی است که مبتلا به بیماری های روانی جدی بودند.

دکتر ماریان گلانزمن، پزشک بیمارستان بچه ها فیلادلفیا ایالات متحده، اظهار کرد: بچه ها مبتلا به ADHD دربسیاری از موارد احتیاج به حمایت جدی و آموزش های لازم دارند تا در بزرگسالی با مسائل روبرو نشوند.

مهارت های اجتماعی نیز در این افراد، بسیار مهم است و اغلب نادیده گرفته می گردد که این مورد در توانایی برقراری و حفظ دوستی در افراد مهم بوده و می تواند در روابط با همکاران و کارفریان هم مؤثر باشد.

محققان توصیه کردند که اهمیت تغذیه، عادات خواب و مدیریت استرس در بهینه سازی رشد مغز مؤثر است.

اختلال کم توجهی بیش فعالی(ADHD) اختلال رفتاری رشدی است. معمولا فرد توانایی دقت و تمرکز بر روی یک موضوع را نداشته، یادگیری در او کند و فعالیت بدنی فرد، غیرمعمول و بسیار بالاست.

نتایج این آنالیز در نشریه Consulting and Clinical Psychology ارائه شده است.

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 30391

به "مسائل اقتصادی در کمین بچه ها بیش فعال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل اقتصادی در کمین بچه ها بیش فعال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید