مدیریت هزار ساله سیل در هلند

به گزارش مهسان بلاگ، هلند یا کشور سرزمین های پست، یک کشور کوچک اروپایی با 16 میلیون نفر جمعیت است که با سیاست های هزار ساله کنترل سیل در یکی از سیل خیزترین مناطق دنیا، پیروز به مهار این بلای طبیعی شده است.

مدیریت هزار ساله سیل در هلند

به گزارش ایسنا به نقل از سایت اروپایی کنترل محیط زیست، بیش از 50 درصد از اراضی کشور هلند یک متر از سطح دریا پایین تر هستند و تقریبا بیشتر زمین های این کشور مستعد سیل است.

با وجود تمامی مسائل ناشی از مدیریت سطح آب، هلند به عنوان دومین صادرکننده محصولات کشاورزی بعد از ایالات متحده آمریکا شناخته می گردد.

مهم ترین مسئله در هلند کنترل آب است. تقریبا تمام اهالی هلند به خوبی می دانند که کنترل سطح آب و مدیریت آن با زندگی و حیات آنان ارتباط تنگاتنگی دارد.

آنالیز تاریخ هزار ساله هلند نشان می دهد که چگونه مردم این کشور با ساخت بندهای خاکی و موانع از ورود آب دریا به زمین های زراعی و شهرها جلوگیری نموده اند.

تحقیق و پژوهش در خصوص نحوه کنترل آب و جلوگیری از نفوذ آن به نقاط پایین دست، کشور هلند را به صندلی نخست کنترل سیل در دنیا تبدیل نموده است.

سرمایه گذاری های چند صد میلیارد یورویی برای ساخت پروژه های عظیمی همچون پروژه دلتا، موانع موج های طوفانی به طول 9 کیلومتر و ساخت آب بندهای عظیم به طول 30 کیلومتر و عرض 68 متر از جمله پروژه های اجرا شده برای نجات این سرزمین از نفوذ آب است.

دولت هلند در طول یک قرن گذشته با سرمایه گذاری های هنگفت با هدف کنترل و مهار آب و سیلاب، امروزه به صندلی باثباتی در اروپا و دنیا رسیده است.

در حال حاضر این کشور با فراوری انبوه محصولات کشاورزی از اقتصاد سرشاری برخوردار است و هر ساله توریست های زیادی جذب این کشور می شوند.

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 8163

به "مدیریت هزار ساله سیل در هلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیریت هزار ساله سیل در هلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید