محمودزاده: ثبت نام املاک تحت تملک سرپرستان خانوار از 19 فرودین لازم است خبرنگاران

به گزارش مهسان بلاگ، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، از الزام ثبت املاک تحت تملک سرپرستان خانوار در سامانه ملی املاک و اسکان، از 19 فروردین اطلاع داد.

محمودزاده: ثبت نام املاک تحت تملک سرپرستان خانوار از 19 فرودین لازم است خبرنگاران

به گزارش گروه مالی خبرنگاران از وزارت راه و شهرسازی، محمود محمودزاده گفت: در راستای اجرای ماده 54 مکرر قانون مالیات های مستقیم مصوب 5 آذر 99 مجلس شورای اسلامی ضرورت دارد تمامی مالکان و سرپرستان خانوار، املاک تحت تملک و محل اقامت خانوار خود را از 19 فروردین 1400 با مراجعه به سامانه ملی املاک و اسکان کشور به نشانی http://amlak.mrud.ir ثبت نمایند.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه اضافه کرد: مهلت قانونی تعین شده برای انجام خوداظهاری از زمان آغاز، 2 ماه است.

در ماده 54 مکرر قانون مالیات های مستقیم آمده است: واحد های مسکونی واقع در شهر های با جمعیت بیش از یکصد هزار نفر که به استناد سامانه ملی املاک و اسکان کشور (موضوع تبصره7 ماده 169مکرر این قانون) به عنوان واحد خالی شناسایی می شوند، از سال دوم به بعد مشمول مالیات معادل مالیات بر اجاره به توضیح زیر خواهند شد.

سال دوم، معادل یک دوم مالیات متعلقه؛ سال سوم، معادل مالیات متعلقه و سال چهارم به بعد، معادل یک و نیم (1.5) برابر مالیات متعلقه خواهد بود.

به موجب بند 12 ماده واحده قانون اصلاح قانون مالیات ­های مستقیم مصوب 31 تیرماه سال 1394، ماده (54 مکرر) به قانون الحاق شد.

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 79743

به "محمودزاده: ثبت نام املاک تحت تملک سرپرستان خانوار از 19 فرودین لازم است خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محمودزاده: ثبت نام املاک تحت تملک سرپرستان خانوار از 19 فرودین لازم است خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید