ماکرون خواستار اجرای کامل برجام از سوی ایران شد

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه روز سه شنبه در گفتگویی تلفنی با حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان تهران را به پرهیز از هرگونه اقدام که سبب وخیم تر شدن تنشها در منطقه خاورمیانه شود، تشویق کرد.

ماکرون خواستار اجرای کامل برجام از سوی ایران شد

در این گفتگوی تلفنی، ماکرون همچنین از تهران خواست تا تعهدات مندرج در توافقنامه هسته ای 2015 ایران با قدرتهای جهانی موسوم به برجام را بطور کامل اجرا کند.

گفتنی است که ساعاتی پیش نیز یک مقام دولت فرانسه اعلام کرد که این کشور در صدد کاهش نیروهای نظامی خود در عراق نیست.

خبرگزاری رویترز به نقل از این مقام فرانسوی اعلام کرد که در این مقطع زمانی، از ایران می خواهیم تا در جهت تشدید تنش حرکت نکرده و به پیروی کامل از توافق هسته ای سال 2015 (برجام) بازگردد.

شایان ذکر است، در 8 ماه می سال 2018 (18 اردیبهشت ماه سال 1397) دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خبر خروج یکجانبه واشنگتن از برجام را همراه با نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد.

در واکنش به اقدامات خصمانه آمریکا علیه ایران و نیز تداوم انفعال اروپا در این خصوص، تهران نیز تا کنون در 5 مرحله مطابق با دو ماده 26 و 36 توافق هسته ای سال 2015 میلادی موسوم به برجام برخی از تعهدات خود در این زمینه را کاهش داده است.

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 32452

به "ماکرون خواستار اجرای کامل برجام از سوی ایران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماکرون خواستار اجرای کامل برجام از سوی ایران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید