لباس های فضایی جدید ناسا برای مسافران ماه

به گزارش مهسان بلاگ، ناسا شب گذشته در مقر اصلی خود و با حضور مسئولان ارشد از دو لباس فضایی جدید رونمایی کرد. لباس هایی که قرار است در پروژه بازگشت انسان به ماه مورد استفاده قرار بگیرند.

لباس های فضایی جدید ناسا برای مسافران ماه

ناسا با تمام توان در حال برنامه ریزی مقدمات سفر سرنشین دار به ماه است. برنامه ای جدید برای بازگشت به ماه که آرتمیس نام گرفته و طبق درخواست دونالد ترامپ باید در سال 2024 به انجام برسد.

ناسا شب گذشته از دو لباس فضایی مختلف رونمایی کرد. یکی از این لباس ها که رنگی نارنجی به خود گرفته در زمان پرتاب و بازگشت به زمین مورد استفاده قرار خواهد گرفت. به عبارت دیگر زمانی که فضانوردان در فضاپیما و تحت شرایط خاص پرتاب یا فرود قرار دارند. وقوع شرایط اضطراری نیز در طراحی این لباس فضایی پیش بینی و نکات خاصی در طراحی آن در نظر گرفته شده است. این لباس می تواند اکسیژن مورد نیاز فضانوردان را در شرایط اضطراری تامین کند. تجهیزات ایمنی نیز در این لباس ها برای استفاده در شرایط خاص قرار گرفته اند.

این لباس تا حدودی شبیه به لباس فضانوردی مورد استفاده در شاتل های فضایی است. اما طبق اعلام ناسا بهبودهای فراوانی از سر تا پای این لباس اجرا شده است. انتخاب رنگ نارنجی برای این لباس به این دلیل بوده تا فضانوردان پس از بازگشت به زمین و فرود در اقیانوس به آسانی تشخیص داده شوند.

اما در مراسم شب گذشته یک لباس فضایی دیگر نیز معرفی شد. فضانوردان از این لباس فضایی در خارج از فضاپیما و در زمان کاوش سطح ماه استفاده خواهند کرد.

لباس فضایی جدید ناسا امکان حرکت بیشتری را برای فضانوردان فراهم می کند و راه رفتن، خم شدن و چرخیدن برای فضانوردانی که این لباس را می پوشند آسان تر خواهد بود.

این لباس ها به گونه ای طراحی شده اند که می توان از آن ها در دمای منفی 156 تا مثبت 120 درجه سانتی گراد استفاده کرد.

لباس های فضانوردی جدید ناسا در سایزهای مختلفی ساخته خواهند شد و تنوع سایز این لباس ها نسبت به نمونه های پیشین بیشتر خواهد بود.

طراحی دو لباس فضایی جدید ناسا از نظر ظاهری تغییر زیادی نسبت به نمونه های پیشین نداشته است و می توان گفت که این لباس ها ظاهری کلاسیک دارند. با این حال ناسا با استفاده از فناوری های مختلف تلاش کرده است تا روی جزئیات متمرکز شده و با تغییراتی کوچک اما مهم کیفیت این لباس های فضایی را بهبود بخشد.

این لباس های فضایی جدید پیش از برنامه سفر سرنشین دار به ماه در ایستگاه فضایی بین المللی آزمایش خواهند شد.

عکس کاور: تصویری از مدیر ناسا در کنار Kristine Davis، یکی از مهندسان این سازمان فضایی.

Credit: Ting Shen for The New York Times

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 22568

به "لباس های فضایی جدید ناسا برای مسافران ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لباس های فضایی جدید ناسا برای مسافران ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید