قیمت مرغ آرام گرفت

به گزارش مهسان بلاگ، رییس اتحادیه مرغ و ماهی گفت: قیمت گوشت مرغ در چند وقت اخیر تغییری نداشته و نوسانات آن بسیار محدود بوده است.

قیمت مرغ آرام گرفت

مهدی یوسف خانی در گفت وگو با خبرنگاران، در رابطه با تصمیم اخیر گمرک مبنی بر ممنوعیت صادرات نهاده های دامی با تاکید بر این که تا به این لحظه قانون ممنوعیت صادرات خوراک دام به فعالان این حوزه اعلام نشده است، گفت: ممنوعیت صادرات خوراک دام با توجه به اینکه ایران واردکننده خوراک دام محسوب می گردد، منطقی است.

وی ادامه داد: اگر از صادرات خوراک دام جلوگیری گردد و فراوری داخلی توان آن را داشته باشد که احتیاج بازار داخلی را پوشش دهد، از میزان واردات این محصول کاسته خواهد شد. در شرایط فعلی حجم قابل توجهی از احتیاج خوراک دام کشور به وسیله واردات تأمین می گردد.

رییس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی اظهار داشت: تصمیم اخیر به صورت مستقیم و قطعی بر کاهش قیمت مرغ مصرفی خانوار تأثیر ندارد زیرا تغییر قیمت مرغ در وهله اول به میزان عرضه و تقاضا در بازار بستگی دارد و در مراحل بعدی نرخ نهاده های دامی در فرآیند فراوری و پرورش مرغ تأثیرگذار است.

یوسف خانی ادامه داد: اگر میزان فراوری داخلی نهاده های دامی توان پاسخگویی به احتیاج بازار را داشته باشد قیمت آن به مراتب ارزان تر از واردات است که در آینده این موضوع بر قیمت تمام شده مرغ گوشتی تاثیرگذار خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که روند قیمت گوشت مرغ در روزهای اخیر چگونه بوده است، گفت: قیمت مرغ در یک ماه اخیر دارای نوسان خاصی نبوده و تغییر قیمت در محدوده کیلویی 200 تا 300 تومان بوده است و هر کیلو مرغ برای مصرف کننده 9800 تومان است.

رییس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی در رابطه با روند افزایشی قیمت ماهی از ابتدای سال به دلیل کم آبی و کاهش بارش باران و شرایط حال بازار ماهی، بیان نمود: قیمت انواع ماهی اندکی کاهش یافته است اما در مجموع در امسال قیمت ماهی نسبت به سال گذشته با رشدی در حدود 50 درصد روبرو شده است.

وی تاکید نمود: به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، تقاضای خاصی برای ماهی در امسال نبوده است.

در ماه های اخیر به واسطه نوسان قیمت دلار، نرخ خوراک دام رشد قابل توجهی کرد و نوسان عرضه و تقاضا برای مرغ قیمت این گوشت را دستخوش تغییر کرد و حتی کار را به جایی رساند که برای قیمت گوشت مرغ نرخ مصوب در نظر گرفتند اما میزان عرضه و تقاضا آنچنان توجهی به قیمت گذاری رسمی ندارد و در حال حاضر قیمت مرغ در بازار مصرف بنابر شرایط عرضه و تقاضا معین می گردد.

این نوسان قیمت در حالی رخ داد که اکثر فعالان حوزه پرورش مرغ بر این باورند که رشد قیمت خوراک دام، دلیل اصلی افزایش قیمت گوشت مرغ است و عرضه مرغ با قیمتی کمتر از کیلویی 8000 تومان برای آن ها صرف ندارد. در این بین و بعد از ماه ها گمرک ایران اعلام نموده که صادرات خوراک دام ممنوع شده و این در حالی است که ایران به عنوان واردکننده خوراک دام شناخته می گردد.

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 2384

به "قیمت مرغ آرام گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت مرغ آرام گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید