فضانوردان با لباس های جدید به ماه می روند

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی نت، قرار است طی ماموریت آرتمیس در 2024 میلادی فضانوردان به ماه ارسال شوند. برای این منظور آنها نیازمند لباس های فضانوردی مخصوصی هستند. درهمین راستا قرار است لباس های فضانوردی جدیدی مجهز به فناوری های نوین طراحی شوند.

فضانوردان با لباس های جدید به ماه می روند

لباس های فضانوردی جدید به حرکت بهتر فضانوردان کمک می کنند. فضانوردان می توانند در این لباس ها بازوهای خود را بلند کنند و اشیا را بالای سرشان ببرند. همچنین لباس در بخش لگن و زانو ها انعطاف پذیری بیشتری خواهد داشت.

همچنین ناسا تصمیم دارد اسکن های سه بعدی از کل بدن هر یک از فضانوردان تهیه کند تا لباسی مخصوص او تهیه شود. برای این منظور از اسکن سه بعدی بدن فضانوردان برای تولید بخش های ماژولار لباس آنها استفاده می شود.

لباس های فضانوردی جدید xEMU نام دارند. نخستین نمونه های این لباس در سال 2023 میلادی در ایستگاه فضایی بین المللی آزمایش می شود. در مرحله بعد فضانوردانی که 2024 روی ماه فرود می آیند، این لباس مخصوص را به تن خواهند کرد.

نسل آینده لباس های فضانوردی ناسا تقریبا شبیه لباسی است که فضانوردان برای راهپیمایی در ایستگاه فضایی بین المللی به تن می کنند. البته ناسا قصد دارد نسخه اول این لباس را خود بسازد و در مرحله بعد تولید آن را به بخش خصوصی واگذار کند.

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 21677

به "فضانوردان با لباس های جدید به ماه می روند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فضانوردان با لباس های جدید به ماه می روند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید