طالبان: دفتر سازمان ملل بر جنایات آمریکا در افغانستان سرپوش می گذارد

به گزارش مهسان بلاگ، گروه طالبان با رد گزارش تازه سازمان ملل درباره تلفات غیرنظامیان افغان مدعی شد که دفتر نمایندگی سازمان ملل بر جنایات آمریکایی ها در افغانستان سرپوش می گذارد.

طالبان: دفتر سازمان ملل بر جنایات آمریکا در افغانستان سرپوش می گذارد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در واکنش به گزارش تازه دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان مدعی شد که در این گزارش باز هم کوشش شده تا بر جنایات روزانه نیروهای آمریکایی و افغان در برابر غیرنظامیان سرپوش گذاشته گردد.

یوناما صبح امروز در گزارشی بیان کرد که در 3 ماه نخست امسال میلادی بر اثر درگیری ها در افغانستان 533 غیرنظامی کشته و 760 تن دیگر نیز زخمی شدند.

براساس این گزارش نیروهای مخالف دولت مسئول 55 درصد از تلفات (282 کشته و 428 زخمی) هستند و نیروهای حامی دولت نیز مسئول 32 درصد از تلفات (198 کشته و 214 زخمی) می باشند.

در حالی که دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانسان 39 درصد از تلفات غیرنظامیان را به طالبان منسوب می نماید، سخنگوی این گروه توضیح داد: ما ارقام یوناما را رد می کنیم.

مجاهد مدعی شد: در گزارش یوناما بعضی از رویدادهایی که به طالبان منسوب شده بر اثر مین های کهنه و سابقه اتفاق افتاده و یا تلفات بر اثر خصومت های بین خود مردم بوده است.

وی اضافه نمود: بیشتر تلفات غیرنظامیان بر اثر بمباران کورکورانه، حملات موشکی بر روستاها و یورش های جانب مقابل بر خانه های غیرنظامیان است که در گزارش یوناما با این موارد برخورد سطحی اجرا شده است.

.

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 46589

به "طالبان: دفتر سازمان ملل بر جنایات آمریکا در افغانستان سرپوش می گذارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان: دفتر سازمان ملل بر جنایات آمریکا در افغانستان سرپوش می گذارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید