ضرورت به کارگیری ابزار توسعه در خدمت اندیشه نخبگانی

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از بنیاد ملی نخبگان؛ علی محمد احمدی با اشاره به داشته ها و موهبت های ذاتی استان، بر لزوم تزریق تفکر نخبگانی به مزیت های بومی اشاره نمود و گفت: نیروی انسانی متخصص و کاربلد بزرگترین سرمایۀ جوامع برای توسعه و پیشرفت است.

ضرورت به کارگیری ابزار توسعه در خدمت اندیشه نخبگانی

وی اجتماع نخبگانی را سرمایۀ اجتماعی کشورها دانست و اضافه نمود: مسیر رشد و پیشرفت کشورها تنها از راه بکارگیری دستاوردهای علمی و عملیاتی کردن ایده های نو می گذرد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد: خوشبختانه استان هم به لحاظ مزیت های بومی و موهبت های الهی و هم به لحاظ نیروی انسانی متخصص و متعهد، داشته های خوبی برای توسعه و پیشرفت دارد به شرطی که این دو بتوانند تعامل سازنده با یکدیگر داشته باشند.

احمدی اعلام کرد: کاستی ها و نواقص موجود در مسیر توسعۀ کشور به دلیل وجود نفت نیست؛ مدیریت در بهره گیری از منابع باید شاخصه های توسعۀ انسانی را ملاک قرار دهد؛ اگر این مهم مورد تأکید باشد، منابع و داشته های بومی نیز به عنوان ابزار توسعه در خدمت اندیشۀ نخبگانی قرار خواهند گرفت.

وی توضیح داد: در سال های گذشته رشد بسیار مطلوبی در حوزۀ علوم پایه و بنیادین حاصل گردیده است اما اجتماع علمی و دانشگاهی کشور نباید در علوم بنیادین متوقف گردد؛ بلکه باید آن را به محصول و خدمتی دانش بنیان و فناوری محور تبدیل کند. در واقع باران اندیشه باید به طوفان ایده و سونامی محصول و تجاری سازی تبدیل گردد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: همکاری و تعامل نهادهای نخبگانی مانند بنیاد ملی نخبگان، معاونت علمی وفناوری و دانشگاه ها و مراکز رشد و پارک های علم وفناوری، سبب می گردد سازوکار تعیین و یکپارچه ای برای حمایت از محققان و متخصصان وجود داشته باشد خاصه در آینده دنیا در جنگ فناوری قرار می گیرد و اگر کشور نتواند ابزار این جنگ را فراهم کند، قطعاً نمی تواند صندلی خود را حفظ کند.

احمدی اضافه نمود: تقویت و توانمندسازی اجتماع نخبگانی و راهنمایی آنان به سمت مشکلات و مسائل جامعۀ بومی، سبب می گردد از بروز بحران های آتی پیشگیری گردد و کشور در برابر مسائل آینده ایمن باشد.

وی با اشاره به لزوم اختصاص اعتبارات بیشتر به بخش های پژوهشی و علمی، گفت: اعتبارات نباید صرف دیوان سالاری، گسترش تشکیلات و ساختمان سازی گردد بلکه باید در نقطۀ درست و در توسعۀ علم و فناوری هزینه گردد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد توضیح داد: نخبه فردی است که درک درستی از مقتضیات جامعۀ خود دارد و تعهد به جامعه را به عنوان یک اصل در شخصیت خود نهادینه نموده است، چنین فردی می تواند محور توسعۀ کشور باشد.

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 929

به "ضرورت به کارگیری ابزار توسعه در خدمت اندیشه نخبگانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت به کارگیری ابزار توسعه در خدمت اندیشه نخبگانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید