جایگاه خودرویی که از سرنشین محافظت می نماید

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل ازدیلی میل، اپل از کپی رایت اختراع جایگاه مجهز به نام بازخورد لمسی برای سیستم جایگاه پویا(haptic feedback for dynamic seating system)رونمایی نموده که می تواند به طرق مختلف با مسافر ارتباط برقرار کند.

جایگاه خودرویی که از سرنشین محافظت می نماید

جایگاه، خطر را به وسیله سیگنال های ارتعاشی به کاربر هشدار می دهد یا با تا شدن سعی می نماید فرد را در وضعیتی ایمن حفظ کند.

این ابراز احتمالا برای ارتقای ایمنی در خودروهای خودران به کار گرفته خواهد شد. البته اپل مشغول آزمایش با خودروهای Lexus مجهز به حسگرها و دوربین ها در این زمینه است.

به هرحال جایگاه ها مجهز به حسگرهایی هستند که یک سیستم بازخورد لمسی را فعال می نماید و با ایجاد ارتعاش به راننده هشدار می دهد که باید دقت کند.

سیستم های فعلی زمانی پیام هشدار صوتی می فرستند که خودرو در یک جهت خاص مسیر خود را تغییر می دهد. اما طبق کپی رایت حتی اگر خودرو به یکی از خطوط لاین نزدیک گردد، جایگاه به راننده هشدار می دهد.

طبق توضیحات این کپی رایت، سیستم بازخورد لمسی با استفاده از یک یا چند واحد پردازش مرکزی کار می نماید. به عبارت ساده یک رایانه در خودرو شرایط و وضعیت خارجی را آنالیز می نماید و در صورتیکه خطری زندگی سرنشین را تهدید کند(مانند تغییر ناگهانی در حرکات خودرو) به او هشدار می دهد.

بخش دیگری از کپی رایت مربوط به ساخت جایگاه هایی است که بتوانند در وضعیت های مختلف تا شوند تا از مجروح شدن مسافر جلوگیری نمایند.

به عنوان مثال ممکن است جایگاهکاملا باز گردد تا راننده در وضعیت ایمن تری قرار گیرد.

همچنین این جایگاه می تواند کمربند راننده را باشدت بیشتری بکشد یا ارتفاع خود را بیفزاید.

در این کپی رایت اشاره گردیده این جایگاه ها در اصل برای خودروهای خودران به کار گرفته می شوند.

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 800

به "جایگاه خودرویی که از سرنشین محافظت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایگاه خودرویی که از سرنشین محافظت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید