ریاض به کمک خودروهای زرهی مخالفان را سرکوب می کند

به گزارش مهسان بلاگ، یک پایگاه خبری با استناد به تصاویر ویدیویی نوشت که رژیم ریاض که اخیرا قرارداد خرید چندین خودروی زرهی از کانادا را امضا کرده به کمک این خودروها مخالفان خود به خصوص در مناطق شرقی این کشور را سرکوب می کند.

ریاض به کمک خودروهای زرهی مخالفان را سرکوب می کند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی گلوب اند میل، بررسی تصاویر ویدئویی مربوط به سال های 2012 تا 2015 از سوی این پایگاه اطلاع رسانی نشان می دهد که رژیم ریاض از خودروهای زرهی علیه مخالفان خود به ویژه در مناطق شیعه نشین استفاده می کند که این موضوع نگرانی ها درباره استفاده ریاض از تجهیزات نظامی علیه شهروندان خود را افزایش داده است.

این تصاویر ویدئویی از سوی فعالانی که خواستار لغو توافق نظامی کانادا با عربستان سعودی بودند، در اختیار گلوب اند میل قرار گرفته است. براساس این توافق نظامی، خودروهای زرهی به ارزش 15 میلیارد دلار به عربستان فروخته خواهد شد.

دولت جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در ماه آوریل (اسفند، فروردین) مجوز این فروش نظامی را صادر و اوتاوا این قرارداد را بزرگترین قرارداد فروش در تاریخ این کشور بیان کرد. این خودروهای زرهی که مجهز به مسلسل و توپ های ضد تانک است، در بازه 4 ساله به عربستان ارسال خواهد شد.

علی الدبیسی مدیر سازمان حقوق بشر اروپایی-سعودی که مقر آن در برلین است، گفت مقامات سعودی از سال 2011 تاکنون برای سرکوب غیرنظامیان شیعی در استان الشرقیه بیش از 15 مرتبه از خودروهای زرهی استفاده کرده اند.

وی گفت همین دلیل می تواند کافی باشد تا کانادا عربستان سعودی را از فهرست خریداران تسلیحات نظامی خود حذف کند.

وی گفت: اکنون مشخص است که عربستان سعودی درباره استفاده از تجهیزات تردید نخواهد کرد. کاملا مشخص است که (توافق نظامی اوتاوا و ریاض) به عربستان سعودی کمک خواهد کرد تا خشونت بیشتری علیه غیرنظامیان خود مرتکب شود.

فعالان حقوق بشری عربستان سعودی تصاویر ویدئویی و عکس هایی جمع آوری کرده اند که نشان می دهد نظامیان سعودی چگونه با استفاده از خودروهای زرهی غیرنظامیان و مناطق مسکونی را در استان الشرقیه هدف قرار می دهند.

همچنین دو مورد از این تصاویر ویدئویی که مربوط به فوریه 2012 و آوریل 2015 در شهر القطیف می شود، در وب سایت گلوب اند میل آمده و در دسترس عموم قرار داده شده است.

رژیم آل سعود مدعی است عملیات های نظامی در استان الشرقیه با هدف مبارزه با تروریسم صورت می گیرد اگرچه تصاویر ویدئویی منتشره نشان می دهد که این عملیات ها با هدف سرکوب مخالفان صورت گرفته است.

براساس قوانین کانادا، مشخصا عنوان شده است که اوتاوا نباید برای فروش تسلیحات نظامی به کشورهایی که سابقه نقض حقوق بشر دارند، مجوز صادر کند، مگر آنکه هیچ ریسک درباره اینکه از این تسلیحات علیه غیرنظامیان استفاده شود، وجود نداشته باشد.

این در حالی است که عربستان سعودی معمولا در میان بدترینِ بدترین کشورها از نظر نقض حقوق بشر واقع شده است و عفو بین الملل پیشتر درباره نقض گسترده حقوق بشر در این کشور عربی هشدار داده بود.

گزارش اخیر بخش امور جهانی کانادا به دولت ترودو درباره بررسی روند نقض حقوق بشر در عربستان سعودی پیش از تایید مجوز صادرات سلاح به این کشور هشدار داده بود.

در این گزارش آمده است: در خلال سال 2015، روند نگران کننده حقوق بشر (در عربستان سعودی) از جمله محدودیت در آزادی بیان، آزادی اجتماع و عقیده گزارش شده است.

حدود 10 تا 15 درصد از جمعیت عربستان را شیعیان تشکیل می دهند که عمدتا در استان الشرقیه ساکن هستند. این استان مهمترین مرکز استخراج نفت در عربستان به شمار می آید.

.

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: تسنیم
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 18834

به "ریاض به کمک خودروهای زرهی مخالفان را سرکوب می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریاض به کمک خودروهای زرهی مخالفان را سرکوب می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید