دومین کنگره بین المللی گندی شاپور برگزار می گردد

به گزارش مهسان بلاگ، مدیر پایگاه میراث فرهنگی گندی شاپور و ایوان کرخه از برگزاری دومین کنگره بین المللی گندی شاپور در اسفندماه امسال اطلاع داد.

دومین کنگره بین المللی گندی شاپور برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، یعقوب زلقی مدیر پایگاه میراث فرهنگی گندی شاپور امروز شنبه 17 آذرماه 97 با اعلام این خبر اضافه نمود: دومین دوره این کنگره باحضور اندیشمندان، پژوهشگران و محققان خارجی از دانشگاه های مطرح اروپایی، آسیایی و آفریقایی اوایل اسفندماه جاری در دانشگاه جندیشاپور دزفول برگزار می گردد.

او در ادامه عنوان نمود:این کنگره بامشارکت دانشگاه ها، نهادهای بینالمللی و مهمانان خارجی از دانشگاه های شرقشناسی ناپل، بلونیا، استانبول و دانشگاه آلمان طی دو روز متوالی در هفته نخست اسفندماه برپا خواهد شد.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی گندیشاپور و ایوان کرخه با اشاره به اهداف مهم این کنگره بینالمللی گفت: بازشناسی هویت تاریخی شهر دانشگاهی بیمارستانی گندی شاپور و نقش فراوری علم و دانش در گندی شاپور باستان، و ارائه ارزشهای علمی، فرهنگی و آموزشی ایران باستان در 18 قرن پیش به جهانیان از جمله محورهای دومین کنگره بینالمللی گندیشاپور محسوب می گردد.

او با بیان این که این کنگره با حضور ویژه وزیر علوم، دبیر سازمان یونسکو و مسئولان کشوری و استانی برپا خواهد شد گفت: در روز نخست کنگره قرار است پس از مراسم افتتاحیه، سخنرانی رئیس کنگره و مهمانان ویژه انجام گردد و سپس در روز دوم بازدید میدانی از محوطه تاریخی گندی شاپور، سازه های آبی آن، آرامگاه یعقوب لیث صفاری در دستور کار خواهد بود.

به منظور بازشناسی ابعاد تاریخی، علمی و فرهنگی نهاد علمی گندی شاپور باستان و آنالیز زمینههای فرهنگی و اجتماعی پدیدآیی، تحول و پیامدهای این میراث ارزشمند جهانی با پیشینه 1800 ساله آموزش عالی ایران که اکنون در شهرستان دزفول در دل خاک مدفون است و همچنین معرفی نقش آن در توسعه تمدن بشری که صندلی به سزایی در تقویت خودباوری ملی و افزایش نفوذ علمی و فرهنگی ایران در مجامع بینالمللی در راستای تقویت دیپلماسی علمی کشور، اولین کنگره بینالمللی گندیشاپور نیز با همکاری و حمایت معنوی عالیترین مقامات علمی کشور و مجموعهای از نهادها و سازمانهای علمی کشور در اسفندماه ماه 1395 در دانشگاه گندی شاپور دزفول برگزار گردید.

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 14801

به "دومین کنگره بین المللی گندی شاپور برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین کنگره بین المللی گندی شاپور برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید