دلیل روند افزایشی قیمت نفت چیست؟

به گزارش مهسان بلاگ، نماینده سابق ایران در اوپک گفت: با توجه به شیطنت هایی که آمریکا در خاورمیانه و خلیج فارس ایجاد می نماید، به نظر می رسد نوسانات قیمت نفت متأثر از عوامل غیر مالی است.

دلیل روند افزایشی قیمت نفت چیست؟

سید محمدعلی خطیبی، نماینده سابق ایران در اوپک در گفت وگو با خبرنگار ، با بیان اینکه قیمت های جهانی نفت از 2 عامل مالی و غیر مالی تأثیر می پذیرد، اظهار کرد: در بحث مالی با توجه به گذر از فصل زمستان، به طور طبیعی تقاضا کاهش یافته و بازار به تناسب رسیده است، هر چند که با شروع فصل تابستان و شروع سفر ها بار دیگر تقاضا افزایش می یابد؛ اما در کل عوامل مالی آنچنان بر قیمت جهانی نفت تأثیرگذار نیستند.

خطیبی با اشاره به عوامل غیرمالی تأثیرگذار در افزایش قیمت نفت توضیح داد: با توجه به ماجراجوی هایی که آمریکا در خاورمیانه و خلیج فارس ایجاد می نماید، به نظر می رسد نوسانات قیمت نفت متأثر از عوامل غیر مالی رقم می خورد و البته درست است که شروع نماینده آن آمریکا بوده، اما انتها آن در دست این کشور نیست.

چرا آمریکا با لغو معافیت خریداران نفت ایران هم به اهداف خود نمی رسد؟

نماینده سابق ایران در اوپک در مورد ادامه دار بودن افزایش قیمت جهانی نفت اظهار کرد: افزایش ها بستگی به میزان خروجی نفت از خلیج فارس دارد، چرا که این منطقه از نظر عرضه نفت جهانی بسیار مهم است و هر چقدر که عرضه نفت از این منطقه دچار اختلال گردد قطعا به همان میزان بر قیمت ها تأثیر می گذارد.

خطیبی تأکید کرد: از منطقه خلیج فارس روزانه 17 تا 20 میلیون بشکه نفت به بازارهای جهانی عرضه می گردد و اختلال در این عرضه می تواند در قیمت های جهانی تأثیر بسزایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت نفت همواره برای تولیدنمایندگان به صرفه است، گفت: مصرف نمایندگان نفت به دنبال یک بازار با ثبات هستند تا در بودجه کشور های خود با کسری روبرو نشوند و بتوانند کمبود های نفتی خود را با قیمت های تعیین و بدون نوسان جبران نمایند، حال با توجه به اهمیت منطقه خاورمیانه و خلیج فارس به تبع برای این موضوعات کوشش می نمایند این ثبات را ایجاد نمایند، چرا که هزینه شیطنت های آمریکا را آنها باید بپردازند.

خطیبی ادامه داد: کار های آمریکا باعث تنش در منطقه می گردد و این موضوع قیمت ها را برای خود آمریکایی ها بالا برده و زیان آن را خود ایالات متحده و بقیه مصرف نمایندگان نفت باید بپردازند و به رغم وعده ایالات متحده در زمان انتخابات این کشور، مبنی بر ارائه نفت و بنزین ارزان به مردم خود، اکنون با ایجاد تنش های ترامپ، مردم این کشور هر روز با افزایش قیمت نفت و بنزین روبرو هستند.

نماینده سابق ایران در اوپک با بیان اینکه امنیت انرژی برای تمام کشور ها دارای اهمیت است، گفت: بالا بردن ریسک در منطقه خلیج فارس نه تنها قیمت نفت را افزایش می دهد، بلکه قیمت گاز و بقیه انرژی ها را هم صعودی می نماید.

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 9400

به "دلیل روند افزایشی قیمت نفت چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل روند افزایشی قیمت نفت چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید