دستگاه فراوری اتوماتیک ماسک از سوی پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری ساخته شد

به گزارش مهسان بلاگ، دستگاه فراوری اتوماتیک ماسک با قابلیت دوخت روزانه 30 هزار ماسک به همت شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری به بهره برداری رسید.

دستگاه فراوری اتوماتیک ماسک از سوی پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری ساخته شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری، اسماعیل پیرعلی رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: از صفر تا صد فرایند فراوری این دستگاه برعهده شرکت های فناور استان بوده است که با توجه به شرایط بحران کرونا و احتیاج جدی به ماسک، می تواند بخش زیادی از احتیاج استان را تامین کند.

پیرعلی ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا در استان و کمبود جدی ماسک، 2 شرکت فناور استان نسبت به فراوری دستگاه دوخت ماسک با استفاده از تکنولوژی آلتراسونیک پیشگام شدند و به همین دلیل هماهنگی های لازم با دانشگاه علوم پزشکی استان انجام گرفت.

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری توضیح داد: با بیان اینکه از طرح موضوع تا بهره برداری از دستگاه فراوری ماسک در استان 2 هفته زمان برده است، توضیح داد: صدور مجوز، تهیه مواد اولیه، اعطای تسهیلات و جانمایی استقرار دستگاه در این مدت زمان طی شد و اکنون این دستگاه وارد مرحله فراوری شده است.

وی خاطر نشان کرد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان، مواد اولیه در اختیار شرکت قرار داده می گردد و پس از دوخت، ماسک ها با پرتودهی گاما در یکی دیگر از شرکت های مستقر در پارک، استریل می شوند.

مجید شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین با قدردانی از کوشش شرکت های دانش بنیان و فناور استان، گفت: با راه اندازی دستگاه دوخت ماسک، احتیاج کادر درمان و بخشی از احتیاج مردم استان به ماسک تامین می گردد.

شیرانی اضافه نمود: بیشتر فرایند دوخت ماسک به وسیله این دستگاه به صورت اتوماتیک انجام می گیرد و سپس ماسک های فراوریی به وسیله پرتودهی گاما استریل شده و توزیع می گردد.

وی، احتیاج کادر درمان به ماسک را روزانه 15 هزار ماسک و احتیاج مردم را روزانه 100 هزار ماسک اظهار داشت و گفت: این دستگاه با فراوری روزانه 30 هزار ماسک علاوه بر تامین احتیاج کارکنان بیمارستان، بخشی از احتیاج مردم استان را نیز پاسخ می دهد.

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 40073

به "دستگاه فراوری اتوماتیک ماسک از سوی پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه فراوری اتوماتیک ماسک از سوی پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید