درگیری در جنوب پایتخت لیبی با وجود آتش بس

به گزارش مهسان بلاگ، درگیری در جنوب طرابلس پایتخت لیبی امروز نیز با وجود اعلام آتش بس انسانی به مناسبت عید سعید قربان ادامه داشت.

درگیری در جنوب پایتخت لیبی با وجود آتش بس

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، درگیری با سلاح سنگین در جنوب طرابلس پایتخت لیبی امروز (یکشنبه) نیز همزمان با شنیده شدن صدای تکبیرهای نماز عید قربان ادامه داشت، آن هم با وجود آنکه به مناسب عید، آتش بس انسان محبت آمیز اعلام شده است.

بعضی رسانه ها و شبکه های اجتماعی گزارش کردند که یگان های رزمی وارد شهر مرزق در جنوب لیبی شده و اجرای عملیات علیه آنچه را مخالفان چادی و مزدوران نامیدند، شروع کردند.

بعضی فعالان نیز گزارش کردند که چهار خمپاره امروز به پایگاه معیتیقه اصابت نموده است.

بر اساس این گزارش، صدای تیراندازی در جاده فرودگاه معیتیقه و خیابان الخلاطات در جنوب طرابلس شنیده می گردد.

دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج و نیروهای حفتر روز شنبه(دیروز) با پیشنهاد سازمان ملل مبنی بر برقراری آتش بس در ایام تعطیلات عید سعید قربان موافقت کردند.

عصر شنبه (به وقت تهران) یک خودروی بمب گذاری شده در یکی از خیابان های پر ازدحام بنغازی منفجر شد و علاوه بر تلفات متعدد، خسارات مادی زیادی نیز برجای گذاشت. گفته می گردد هدف این انفجار، کاروان امنیتی در آن منطقه بود. منابع بیمارستانی و امنیتی گفتند که سه کارمند سازمان ملل در این حادثه جان خود را از دست دادند.

درگیری ها در لیبی از 15 فروردین سال جاری با فرمان خلیفه حفتر برای تصرف طرابلس شروع شد.

با شروع این حمله، صف آرایی در بین کشورهای حامی طرفین نیز برجسته تر شده است. ترکیه و قطر از دولت وفاق ملی که مورد حمایت سازمان ملل است، حمایت می نماید و در مقابل، امارات، مصر و عربستان سعودی نیز از ژنرال حفتر حمایت می نمایند.

نیروهای حفتر با وجود گذشت بیش از چهار ماه از شروع حملات هنوز نتوانسته اند به طرابلس نفوذ نمایند.

ق

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 14293

به "درگیری در جنوب پایتخت لیبی با وجود آتش بس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگیری در جنوب پایتخت لیبی با وجود آتش بس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید