داورزنی: اصرار وزارت ورزش واگذاری سرخابی ها تا انتها سال است

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا داورزنی درباره قانون منع به کارگیری افراد بازنشسته و اجرای آن توسط وزارت ورزش گفت: دلیل 9 جابه جایی در فدراسیون ها همین قانون بود اگرچه در این میان شاهد استعفای خادم از فدراسیون کشتی هم بودیم. در هر صورت با همکاری خود رؤسای فدراسیون ها، فرآیند معرفی سرپرست و برگزاری انتخابات را شروع نموده ایم. در کل باید انتخابات 10 فدراسیون را را در برنامه داریم.

داورزنی: اصرار وزارت ورزش واگذاری سرخابی ها تا انتها سال است

وی مهندسی شدن انتخابات از سوی وزارت ورزش را رد کرد و گفت: سرپستان فدراسیون ها نمی توانند در انتخابات کاندیدا شوند و فقط باید شرایط برگزاری مجمع انتخاباتی را مهیا نمایند. رأی رؤسای هیات ها هم که مخفی است. حالا اینکه یک نفر رأی نیاورد و بگوید که مهندسی انتخابات انجام شده است، درست نیست. به هرحال افرادی که کاندیدا می شوند اعلام برنامه می نمایند و اعضای مجمع هم بر اساس برنامه های ارائه شده، رای می دهند.

داورزنی با بیان اینکه آمار اولیه ارائه شده در مورد روسای بازنشسته فدراسیون های ورزشی، دو سه اشتباه داشت، ادامه داد: روسای فدراسیون های تنیس و ورزش های رزمی جزو بازنشسته ها نبودند ضمن اینکه رئیس فدراسیون فوتبال هم از ماده 60 استفاده کرد. در هر صورت طبق قانون، همه دستگاه های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی که از منابع دولتی استفاده می نمایند، شامل قانون منع بکارگیری بازنشستگان می شوند. فدراسیون ها هم با وجودیکه نهاد عمومی غیردولتی هستند اما در لیست نهادها حضور دارند و شامل قانون می شوند.

معاون وزیر ورزش چگونگی عمل به قانون منع به کارگیری بازنشسته در مورد هیات های استانی و روسای آنها نیز گفت: به استناد بند الف اساسنامه فدراسیون ها سال گذشته سازمان بازرسی گفت قوانینی که شامل فدراسیون ها می گردد در هیات های استانی نیز اجرایی خواهد شد. البته دیوان محاسبات نظر مخالف داشت. بنا به اعلام این نهاد ریاست هیات ها شغل به حساب نمی آید و افراد می توانند بمانند. البته هیات ها از منابع دولتی استفاده می نمایند و همین مشکل است.

به گفته داورزنی در همین زمینه وزیر ورزش نامه ای به مجلس ارسال نموده است تا استعلام گردد که بالاخره قانون منع به کارگیری در مورد ریاست هیات های استانی اجرا می گردد یا نه.

معاون توسعه ورزش قهرمانی که با برنامه استادیوم صحبت می کرد، همچنین در مورد صحبت های مطرح شده مبنی بر بازنشستگی خود توضیح داد: طبق قانون افرادی که 65 سال و فوق لیسانس داشته داشته باشند یا 60 ساله و لیسانسه باشند، جزو بازنشسته ها به حساب نمی آیند. بنابراین من بازنشسته نیستم.

وی همچنین در مورد فریبا محمدیان که به خاطر بازنشستگی ترک پست نموده است، گفت: امیدوارم مسئله مربوط به خانم محمدیان حل گردد. پرونده مربوط به وی که بازنشستگی زودتر از موعد داشت، همچنان در حال آنالیز است. او جزو نیروهای خوب وزارت ورزش است که استعفا کرد چون هنوز رای مربوط به وی صادر نشده بود. البته چنین افرادی می توانند به عنوان مشاور حضور داشته باشند.

داورزنی تاکید نمود که فریبا محمدیان به دلیل پیگیری یک کار نیمه تمام همچنان با وزارت ورزش به صورت نیمه وقت همکاری دارد.

بابت حمایت از احمد ضیایی برای ریاست فدراسیون والیبال پیشمان نیستید؟، داورزنی به این پرسش پاسخ منفی داد و گفت: رفاقت من با ضیایی 30 ساله است. او از نیروهای خوب ورزش است و حتی منشأ خدمات زیادی بود. ریاست او در والیبال یک سال هم نشد اما عملکردش مثبت بود و و در این مدت اتفاق خاصی هم رخ نداد. به نظرم ارزیابی عملکردش اشتباه است. مردم انتظار داشتند که مسیری که والیبال با ولاسکو داشت، ادامه داشته باشد درحالیکه بعد از ولاسکو، نفراتی مانند کواچ، لوزانو و کولاکوویچ راهنمایی تیم ملی را بر عهده گرفتند و از این حیث با نوساناتی روبرو بودیم.

وی با تاکید بر اهمیت وزارت ورزش به اجرای قانون منع به کارگیری بازنشسته ها و اینکه خودِ ضیایی هم تاکید داشت که وزارتخانه این کار را انجام دهد، توضیح داد:

ضیایی در دیوان عدالت اداری پرونده داشت و منتظر حکم آن بود. اینکه بدون استعفای وی، برای والیبال سرپرست انتخاب کردیم هم مسئله ای ندارد و قانونی است. از حیث نگرانی بابت تعلیق والیبال وجود ندارد. به هر حال باید تا 15 آذرماه تکلیف بازنشسته ها را تعیین می کردیم.

به گزارش خبرنگاران، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت همچنین در مورد خصوصی سازی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال گفت: اراده دولت برای واگذاری پرسپولیس و استقلال جدی است و اصرار ما هم این است تا انتها سال واگذاری انجام گردد به خصوص که شرایط دو باشگاه نسبت به سه سال قبل متفاوت شده است. با تصویب این واگذاری، حالا همه مسائل در اختیار سازمان خصوصی سازی است. این دو باشگاه در گذشته با حجمی از بدهی ها و پرونده ها روبرو بودند. حالا می توانیم بگوییم که منابع مالی این دو باشگاه تا سال 99 تضمین شده است.

محمدرضا داورزنی در انتها با اشاره به اینکه ستاد عالی بازی های المپیک و پارالمپیک گفت: از هفته آینده جلسات ستاد با حضور رؤسای فدراسیون های رشته هایی که می توانند کسب سهمیه نمایند و مدال آور باشند، پیگیری می گردد. کوشش وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک این است که رشته های شانس کسب سهمیه و مدال در المپیک 2020، دغدغه ای نداشته باشد. سال آینده سالی حیاتی برای کسب سهمیه است. کار سختی پیش رو داریم.

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 3864

به "داورزنی: اصرار وزارت ورزش واگذاری سرخابی ها تا انتها سال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داورزنی: اصرار وزارت ورزش واگذاری سرخابی ها تا انتها سال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید