داعش مسئولیت عملیات تروریستی مرگبار در مالی را بر عهده گرفت

به گزارش مهسان بلاگ، گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله مرگبار روز جمعه به یک مقر نظامی در شمال شرق مالی را بر عهده گرفت.

داعش مسئولیت عملیات تروریستی مرگبار در مالی را بر عهده گرفت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، گروه تروریستی داعش روز شنبه با صدور بیانیه ای مسئولیت حمله مرگبار اخیر به گروهی از نظامیان در شمال شرق مالی را بر عهده گرفت.

بنا بر اعلام مقام های دولتی در مالی، بر اثر این بمبگذاری که روز جمعه در یک مقر نظامی رخ داد، دستکم 53 نظامی و یک غیرنظامی کشته و تعداد زیادی هم زخمی شده اند. در میان کشته ها، نام یک نظامی فرانسوی هم دیده می شود.

به نوشته خبرگزاری رویترز، این حمله یکی از مرگبارترین حملات تروریستی در تاریخ این کشور واقع در غرب آفریقا به شمار می آید.

مناطق مرکزی و شمالی مالی از سال 2012 شاهد حملات تروریستی مکرر گروه های جدایی طلب و افراط گرایان وابسته به القاعده و داعش بوده است. با گذشت چندین سال از آغاز این ناآرامی ها، کنترل بخش هایی از این مناطق هنوز از دست دولت خارج است.

هرچند داعش در منطقه غرب آسیا به شدت تضعیف شده، اما هسته های وابسته به این گروه در دیگر مناطق از جمله آفریقا و آسیای شرق و جنوب شرقی، همچنان به انجام عملیات های تروریستی ادامه می دهند. سرویس های اطلاعاتی غربی هشدار داده اند که دامنه عملیات های این گروه می تواند بار دیگر به اروپا نیز گسترش یابد.

ق

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 24929

به "داعش مسئولیت عملیات تروریستی مرگبار در مالی را بر عهده گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داعش مسئولیت عملیات تروریستی مرگبار در مالی را بر عهده گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید