خسارت 135 میلیاردی سیل به بخش کشاورزی همدان، میوه های شب عید آلوده نیست

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران/همدان سرپرست توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان اظهار داشت: در سیل اخیر 135 میلیارد تومان خسارت به اماکن دامی، حوزه شیلات و قنوات و بخش های دیگر کشاورزی استان همدان وارد شد.

خسارت 135 میلیاردی سیل به بخش کشاورزی همدان، میوه های شب عید آلوده نیست

احد ظفری دوشنبه 19 اسفندماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به تولید پنج میلیون تن محصول کشاورزی در استان، اظهار کرد: سالانه نزدیک به پنج میلیون تن محصول کشاورزی در استان همدان تولید می شود که بخشی از آن مازاد بر نیاز استان است که به سایر استان ها و یا کشورهای دیگر صادر می شود.

وی از صادرات 296 میلیون دلاری محصولات کشاورزی در سالجاری خبر داد و گفت: در سالجاری 257 هزار و 942 تن محصول کشاورزی به ارزش 2893 میلیارد تومان و 296 میلیون دلار صادر شده است.

وی با بیان اینکه هدفگذاری صادرات محصولات کشاورزی استان همدان در سالجاری 450 میلیون تن بوده است، شرح داد: کروناویروس صادرات محصولات کشاورزی را تحت تأثیر قرار داده به طوریکه مرزهای کشور به طور مقطعی بسته شد و خسارت هایی به صادرکنندگان نیز وارد شد.

ظفری گفت: کشمش، سیب زمینی، صیفی جات، خیار و خیارشور، انواع نهال، کتیرا، هندوانه، گیاهان دارویی و فرآروده های دارویی از جمله محصولات صادراتی استان بوده است.

وی از پرداخت تسهیلات به صادرکنندگان استان خبر داد و گفت: در سالجاری به 19 نفر از صادرکنندگان محصولات کشاورزی استان 470 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

سرپرست توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با تأکید بر ذخیره راهبردی نهاده های کشاورزی، یادآور شد: 13 هزار تن کنجاله سویا، 25 هزار تن ذرت و 26 هزار تن جو در انبارهای استان ذخیره شده است.

ظفری در پاسخ به خبرنگار خبرنگاران در رابطه با توزیع مرغ و گوشت منجمد در بازار، بیان نمود: 480 تن گوشت قرمز و 1375 تن مرغ منجمد در سردخانه های استان همدان ذخیره شده است که در ایام پایانی سال توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه قیمت مرغ در بازار 12 هزار و 900 تومان است، شرح داد: در روزهای پایانی سال مرغ منجمد با نرخ 11 هزار و 600 تومان توزیع خواهد شد همچنین گوشت قرمز منجمد با نرخ 40 هزار تومان قابل توزیع است.

وی با بیان اینکه میوه شب عید استان همدان تأمین و ذخیره شده است، افزود: 550 تن سیب درختی و 1300 تن پرتقال در استان ذخیره شده که در شهرستان همدان در 50 جایگاه توزیع خواهد شد.

ظفری در پاسخ به خبرنگار خبرنگاران مبنی بر آلوده نبودن میوه شب عید از کروناویروس، تأکید کرد: میوه شب عید قبل از زمستان و شیوع کروناویروس خریداری و ذخیره شده است و مردم نگرانی از بابت میوه نداشته باشند.

سرپرست توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان درباره قیمت میوه شب عید نیز یادآور شد: قیمت میوه هنوز مشخص نشده و در جلسات آینده تنظیم بازار استان تصمیم گیری خواهد شد.

وی درباره علت افزایش قیمت سیر در بازار همدان، اظهار کرد: به علت توصیه پزشکان درباره مصرف سیر و فواید آن در پیشگیری از بیماری تقاضای زیادی داشته و قیمت این محصول افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در سیل ابتدای سالجاری 834 میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی استان همدان وارد شد، افزود: با انعکاس به موقع خسارت ها مبالغی به صورت بلاعوض و امهال وام کشاورزان خسارت دیده به استان اختصاص یافت به طوریکه 164 میلیارد تومان کمک بلاعوض به استان ابلاغ شد که از این میزان 81 میلیارد تومان تخصیص یافت.

ظفری ادامه داد: همچنین 91 میلیارد تومان برای امهال وام کشاورزان خسارت دیده استان درنظر گرفته شد و 102.5 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان داده شد.

وی یادآور شد: در سیل اخیر نیز 135 میلیارد تومان خسارت به اماکن دامی، حوزه شیلات و قنوات و بخش های دیگر کشاورزی استان همدان وارد شد که مقرر شده صندوق بیمه در اسرع وقت بازدیدهای میدانی برای ارزیابی خسارات و پرداخت غرامت به کشاورزان داشته باشند.

ظفری با بیان اینکه 30 هزار هکتار از اراضی زراعی استان همدان تحت پوشش بیمه واقع شده است، شرح داد: 2000 هکتار باغ، 37 هزار رأس دام سبک و سنگین و شش میلیون قطعه جوجه یک روزه استان همدان بیمه هستند.

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 38893

به "خسارت 135 میلیاردی سیل به بخش کشاورزی همدان، میوه های شب عید آلوده نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت 135 میلیاردی سیل به بخش کشاورزی همدان، میوه های شب عید آلوده نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید