خبرنگاران مرحله دوم غربالگری کرونا در آستارا شروع شد

به گزارش مهسان بلاگ، آستارا - خبرنگاران - مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا گفت: مرحله نخست طرح غربالگری کرونا 99 درصد جمعیت شهرستان را پوشش داده بود و در مرحله دوم شرایط افراد بالای 60 سال، زنان باردار و بیماران با سابقه دیابت، سرطان و قلبی و عروقی را آنالیز می کنیم.

خبرنگاران مرحله دوم غربالگری کرونا در آستارا شروع شد

نظام عباسی روز یکشنبه در شبکه بهداشت و درمان آستارا اظهار کرد: شهروندان در این مرحله با پاسخ به تماس های سامانه های 190 و 4030 وزارت بهداشت، با ماموران بهداشت همکاری نمایند.

وی بیان نمود: آستارا در مرحله نخست غربالگری کرونا با اجرای به موقع و پوشش 99 درصد جمعیت، رتبه نخست را در استان کسب کرد و مردم برای پیشگیری از کرونا فاصله اجتماعی و توصیه های بهداشتی را رعایت و از ترددهای غیرضرور اجتناب نمایند.

شبکه بهداشت و درمان آستارا با یک بیمارستان 132 تختخوابی، 6 مرکز بهداشتی، یک مرکز درمانی در بخش لوندویل، 25 خانه بهداشت و حدود 500 نیروی انسانی خدمات رسانی می نماید.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می گردد و در معمولی ترین حالت، باعث سرماخوردگی می گردد اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان سارس می گردد که نشانه های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین آغاز شد، علاوه بر 30 استان و منطقه چین، به بیش از 200 کشور از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه، امارات متحده عربی و ایران نیز سرایت نموده است.

بندر مرزی آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 44366

به "خبرنگاران مرحله دوم غربالگری کرونا در آستارا شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مرحله دوم غربالگری کرونا در آستارا شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید