خبرنگاران جشن نوروز در سفارت ایران در تاجیکستان برگزار شد

به گزارش مهسان بلاگ، تهران- خبرنگاران- مراسم جشن نوروز 1400 در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان با حضور سفیر، کارکنان سفارت و خانواده های آنها، ایرانیان مقیم، نمایندگان وزارت امورخارجه تاجیکستان و چهره های فرهنگی و هنری این کشور برگزار گشت.

خبرنگاران جشن نوروز در سفارت ایران در تاجیکستان برگزار شد

به گزارش خبرنگاران، آرتیق قادر هنرمند برجسته تئاتر و سینمای تاجیک بعنوان مجری این مراسم، ضمن تبریک فرا رسیدن نوروز، از اشعار نوروزی و بهاری شاعران تاجیک و ایرانی قرائت کرد و سپس محمدتقی صابری سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان تقارن ایام شعبانیه با عید نوروز را برای حضار، ایرانیان و تاجیکان و همه مردمان حوزه نوروز تبریک گفت.

وی از اینکه مراسم جشن نوروز با حضور ایرانیان و تاجیک ها به عنوان دو مردم هم زبان و هم فرهنگ برگزار می شود، ابراز خوشحالی کرد.

سفیر ایران با اشاره به اینکه نوروز میراث نیاکان مشترک ما و پیام آور صلح، دوستی و همزیستی است، گفت: متاسفانه برخلاف پیام و ماهیت نوروز که نو شدن و زندگی توام با صلح و صفا و صمیمیت در کنار یکدیگر است، برخی در جهان به دنبال آتش افروزی و خونریزی هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: خوشبختانه با اهتمام و ابتکار جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان که در ثبت جهانی نوروز پیشگام شدند، نوروز مرزهای سیاسی را درنوردیده و به عنوان یک رویداد و مناسبت بین المللی به رسمیت شناخته شده است.

سفیر ایران از انجام سفرهای خوبی که میان مقامات و مسئولان ایران و تاجیکستان طی مدت های اخیر اجرا شده است، اظهار رضایت کرد و همچنین گفت که برنامه های مناسبی برای توسعه همکاری های دو کشور در دستور اجرا قرار داده شده است.

صابری در پایان ابراز امیدواری کرد به لطف خداوند هرچه زودتر بیماری منحوس کرونا ریشه کن و رفت و آمدهای میان کشورها از جمله مردم ایران و تاجیکستان برقرار شود.

در این مراسم هنرمندان سرشناس تاجیکستان دولتمند خال، افضلشاه شادی، فیض علی حسن، عبادالله مشربو فخرالدین ملک ضمن تبریک نوروز به حضار و ابراز امیدواری به رونق دوستی و برادری بین دو ملت ایران و تاجیکستان و توسعه مناسبات همه جانبه، آهنگ های را با اشعار نوروزی و عرفانی حافظ، سعدی، مولوی، جامی، امام خمینی، لایق شیرعلی و دیگران اجرا کردند.

در این آیین پیام نوروزی ویدئویی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به ایرانیان مقیم خارج و ویدیوکلیپ هایی از برنامه های فرهنگی و نوروزی ایران پخش شد.

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 81600

به "خبرنگاران جشن نوروز در سفارت ایران در تاجیکستان برگزار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جشن نوروز در سفارت ایران در تاجیکستان برگزار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید