حمایت سالیانه 20 میلیارد تومانی از دانشگاه تهران

به گزارش مهسان بلاگ، مدیرعامل بنیاد حامیان دانشگاه تهران از کوشش این بنیاد برای یاری سالیانه 35 میلیارد تومان به دانشگاه اطلاع داد و گفت: در حال حاضر سالیانه 20 میلیارد تومان حمایت اقتصادی از دانشگاه تهران می کنیم.

حمایت سالیانه 20 میلیارد تومانی از دانشگاه تهران

دکتر ساداتی نژاد در گفت وگو با خبرنگاران، تأمین اقتصادی دانشگاه تهران را مهم ترین هدف از تأسیس بنیاد حامیان دانشگاه تهران دانست و اضافه کرد: بر اساس برآورد اجرا شده، حدود 100 هزار میلیارد تومان هزینه برای تأمین این دانشگاه ضروری است و کوشش می کنیم با یاری این بنیاد و جذب خیرین نقشی در حل احتیاجهای اقتصادی دانشگاه داشته باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از دانشگاه های جهان با یاری خیرین اداره می شوند، گفت: مثلاً بنیاد هاروارد در سال 2016 حدود 6 هزار و 500 میلیارد دلار برای دانشگاه هاروارد یاری مردمی جذب نموده و یا اینکه بنیاد سئول حدود 35 درصد اعتبارات دانشگاه را تأمین می نماید.

مدیر عامل بنیاد حامیان دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه باید سالیانه حدود 35 میلیارد تومان باید برای دانشگاه جذب اقتصادی داشته باشیم، گفت: در حال حاضر سالیانه 20 میلیارد تومان حمایت اقتصادی از دانشگاه تهران می کنیم و امیدوار هستیم ظرف 10 سال آینده بتوانیم 30 تا 35 درصد هزینه های دانشگاه را حمایت اقتصادی کنیم.

ساداتی نژاد، حمایت از دانشجویان برگزیده و همچنین دانشجویان مستعد و بی بضاعت دانشگاه تهران را از برنامه های مهم اجرایی بنیاد حامیان دانشگاه مطرح کرد و گفت: ظرفیت این حمایت ها بستگی به تعداد جذب خیرین در بنیاد دارد.

مدیر عامل بنیاد حامیان دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه احتیاجهای دانشگاه تهران برای حمایت خیرین بر روی سایت این بنیاد قرار گرفته است، گفت: تعمیر فضاهای کاربردی و فیزیکی این دانشگاه از دیگر فعالیت های بنیاد حامیان خیرین دانشگاه تهران است که انجام می گردد، ضمن اینکه با توجه به ویژگی شهر بودن این دانشگاه هر فردی با هر سلیقه ای می تواند در هر حوزه ای که مایل است، همکاری داشته باشد.

وی تاکید نمود: ششمین جشنواره خیرین و واقفین دانشگاه تهران با هدف ترویج فرهنگ ارزشمند دینی، ملی وقف و نیکوکاری برای توسعه علم و فناوری در کشور و به منظور تکریم خیرین، واقفین و نیک اندیشانی که در امسال از دانشگاه حمایت نموده اند، با حضور خیرین نیک اندیش و ریاست دانشگاه تهران برگزار می گردد.

همچنین در امسال بالغ بر 600 خیر نیک اندیش با حمایت های اقتصادی و معنوی، یاریگر بنیاد حامیان دانشگاه تهران در راستای اهداف خود در زمینه بورسیه دانشجویان و ساخت، بازسازی و تجهیز ساختمان های دانشگاه تهران بوده اند. به گفته ساداتی نژاد، اهدای اقلام فرهنگی، درمانی و ورزشی و نیز یاری به اندوخته و صندوق نیکوکاری دانشگاه و همچنین تخصیص مبالغی به منظور تأمین هزینه های جاری بنیاد (خیر مضاعف) از دیگر حمایت های خیرین نیک اندیش در امسال بوده است.

به گزارش خبرنگاران، بنیاد حامیان دانشگاه تهران به عنوان یک مؤسسه مردم نهاد در حوزه علم و فناوری با هدف معرفی عرصه ای نو به خیرین و نیکوکاران و همچنین جذب مشارکت های خیرخواهانه در سال 93 در راستای بهره برداری از توانمندی های مادی و معنوی خیرین، تشویق و ترغیب خیرین نیک اندیش برای تقویت و گسترش زیرساخت های دانشگاه تهران با همت جمعی از خیرین نیک اندیش و دانش آموختگان نیک خواه این دانشگاه به منظور حمایت و تأمین بخشی از هزینه های دانشگاه تهران و حمایت از دانشجویان برتر و مستعد دانشگاه تأسیس شده است.

در راستای توسعه مشارکت های مردمی در حوزه علم و دانشگاه در بهمن ماه سال 96 اولین پویش تأمین احتیاجهای خوابگاهی کوی دانشگاه تهران با نام منم دانشگاه تهرانی ام برنامه ریزی و اجرا شد.

با اعلام اقلام مورد احتیاج ضروری خوابگاه های دانشجویی از طرف کوی دانشگاه تهران پویش فوق با هدف تأمین فاز نخست اقلام مذکور به ارزش دو میلیارد ریال با اطلاع رسانی پویش منم دانشگاه تهرانی ام به منظور جلب مشارکت های حداکثری از تاریخ 7 بهمن 96 شروع شد.

در جریان پنجمین جشنواره و واقفین دانشگاه تهران که پنجم اسفند ماه سال گذشته با مشارکت خیرین نیک اندیش دانشگاه برگزار گردید، علاوه بر تأمین اقلام فاز نخست چهار فاز بعدی از پیش طراحی شده پویش فوق نیز به مبلغ 750 میلیون تومان تأمین شد. همچنین بنیاد حامیان دانشگاه تهران از ابتدای سال 97 نسبت به خریداری اقلام تأمین اعتبارشده اقدام نموده و در چندین مرحله اقلام مورد احتیاج از جمله ماشین لباسشویی، یخچال، جاروبرقی، کولر، تخت، میز دانشجویی، موکت، پرده و … را خریداری نموده و به خوابگاه های دانشجویی دانشگاه تحویل داده است.

در واقع پویش فوق اولین مشارکت جمعی خیراندیشان دانشگاه تهران است که برای تأمین احتیاجهای خوابگاهی دانشجویی دانشگاه با نیت رفاه دانشجویان خوابگاه و با مشارکت تعداد 50 نفر از خیرین دانشگاه تهران برگزار گردید.

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 5016

به "حمایت سالیانه 20 میلیارد تومانی از دانشگاه تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت سالیانه 20 میلیارد تومانی از دانشگاه تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید