حقوق فرهنگیان افزایش می یابد؟

به گزارش مهسان بلاگ، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه حقوق و مزایا و دریافتی های فرهنگیان باید کاملا منطبق با قانون باشد گفت: درباره افزایش دوباره حقوق معلمان در امسال به علت مسائل اقتصادی، طبق قوانین و تصمیمات دولت و مجلس تصمیم گیری می گردد.

حقوق فرهنگیان افزایش می یابد؟

علی الهیار ترکمن در گفت وگو با خبرنگاران، درباره میزان رشد بودجه وزارت آموزش و پرورش در سال 98 و احتمال افزایش حقوق دوباره در امسال با توجه به تشدید مسائل اقتصادی در ماه های اخیر گفت: چاره ای نداریم جز آنکه در چارچوب ظرفیت های قانونی حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: حقوق و مزایا و دریافتی های فرهنگیان نیز باید کاملا منطبق با قانون باشد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه چند برنامه را در قالب همین ظرفیت های قانونی آغاز نموده ایم اظهار کرد: در ماده 63 قانون برنامه ششم توسعه تاکید شده است که لایحه رتبه بندی معلمان به منظور ایجاد یک نظام طبقه بندی از صلاحیت های حرفه ای معلمان تدوین گردد و مهندسی نیروی انسانی بر اساس این سند که باید به مجلس برود و به تصویب برسد صورت پذیرد.

الهیار ادامه داد: تا کنون بخش قابل توجهی از کار انجام و لایحه رتبه بندی در دولت در دست آنالیز است. که باید منتظر بمانیم با چه محتوایی در مجلس به تصویب می رسد.

وی با درخواست از دولت و نمایندگان مجلس برای رساندن رتبه بندی به بودجه 98 اظهار کرد: علاوه بر رتبه بندی، استفاده از ظرفیت های موجود را نیز مدنظر داریم. معلمانی را داریم که 24 ساعت موظفی رسمی خود را انجام می دهند و ساعاتی را به حق التدریس غیرموظف اختصاص می دهند که نه مستمر است و نه کسورات بازنشستگی به آن تعلق می گیرد که در نهایت نه در حقوق بازنشستگی و پاداش خاتمه خدمت لحاظ می گردد و نه بهره برداری دیگری از آن صورت می گیرد و دریافتی آنها به همان 9 ماه کاری منتهی می گردد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از برنامه های ما این بود که میزان حق التدریس غیرموظف را محاسبه کنیم گفت: متوسط حق التدریس غیرموظف، شش ساعت است که آن را به ساعت موظف اضافه و مابه ازای ریالی اش را وارد فیش حقوقی می کنیم. به این ترتیب هم جزو مستمر 12 ماهه فیش حقوقی قرار می گیرد و هم کسورات به آن تعلق می گیرد که در حقوق بازنشستگی لحاظ می گردد. این طرح اختیاری است.

الهیار ادامه داد: برنامه های میان مدت و بلند مدتی را طراحی و در دست اجرا داریم، اما درباره افزایش دوباره حقوق معلمان در امسال به علت مسائل اقتصادی، طبق قوانین و تصمیمات دولت و مجلس تصمیم گیری می گردد.

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 2501

به "حقوق فرهنگیان افزایش می یابد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقوق فرهنگیان افزایش می یابد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید